Prvi je hrvatski softveraš s više od 1000 radnika, prvi je hrvatski jednorog, prvi je u nas sagradio poslovni kampus, očekuje se da će biti i prva hrvatska tvrtka koja će izaći na američku burzu. Infobip je u doista kratko vrijeme postigao neke uspjehe o kojima si sanjati može dozvoliti vrlo mali broj tvrtki u Hrvatskoj.
Nema još ni 20 godina, pa ni 19, da je osnovan Infobip, kojem je i danas na čelu Silvio Kutić, po svemu za hrvatske prilike neobičan biznismen. U vijestima gotovo da ga i nema, osim kada se o Infobipu radi, javnost ne zna ni kakav automobil vozi, ni u kakvoj kući živi. Tek će se tu i tamo pojaviti vijest da je kao osobnu investiciju na nekoj dražbi kupio neko zemljište u rodnoj Istri, a i o tome ćete od njega doznati samo nekoliko rečenica. Silvija Kutića poznaje se jedino kroz tvrtku koju razvija gotovo dva desetljeća, a u čemu su mu pomagali brat Roberto i Izabel Jelenić. Od nekoliko stolova u pulskom inkubatoru za poduzetnike do vrijednosti veće od milijardu dolara u samo 14 godina priča je koja je ispričana velik broj puta. I to ne samo hrvatskim medijima već i najglasovitijim stranim publikacijama poput Fortunea. Činjenica je da nije sve išlo iz prve, i to će Silvio Kutić istaknuti kao prvu važnu lekciju u poduzetništvu. Jer, on je u poslu uspio tek iz trećeg puta.
– Kada radite na nečemu, morate u tome biti neuspješni prva tri ili četiri puta – kazao je Kutić.
Uključivanje pravih ljudi
VEZANI ČLANCI:
Inženjer elektrotehnike koji je vrlo rano shvatio kako sjedenje u uredima nekog državnog poduzeća nije za njega bavio se idejom tvrtke za tehnološke usluge još kao student. Nekoliko je puta pokušao s projektom, dok konačno nije uspio pokrenuti Infobip 2006. godine. Danas tvrtka ima više od 3400 zaposlenika, a ono što je pogotovo zaintrigiralo strane medije, koji su ionako već postali imuni na priče o jednorozima, jest da je hrvatski unicorn nastao u mjestu koje ima 3000 stanovnika, Vodnjanu.
– Tvrtku smo pokrenuli ovdje, iz Hrvatske, ali imali smo velik nedostatak. Rekao bih da se nalazimo na vrlo neobičnom mjestu. Ovdje je jako dobro za turizam, ali je vrlo neobično za pokretanje visokotehnološke tvrtke, a uz to smo mi i vrlo malo tržište – objašnjavao je Silvio Kutić.
Druga je stvar koja je intrigirala poznavatelje globalnog IT-a to što Infobip nije imao vanjskih investitora, razvijali su se iz zarađenih sredstava, za to postoji i izraz – bootstrap. Odnosno, otac mu je posudio 12.500 eura da pokrene svoju novu tvrtku. Prvu je investiciju Infobip ostvario ulaganjem newyorške tvrtke One Equity Partners od 200 milijuna dolara, nakon čega je uslijedilo i dosezanje statusa jednoroga. A onda je tu i naša, čisto hrvatska, problematika.
– Društvo nije pozitivno gledalo na poduzetnike, budući da je bilo slučajeva lošeg poslovanja tvrtki koje su davale loše primjere. U istočnoj Europi postoji tabu neuspjeha. U SAD-u slave što se usuđuješ natjecati, usuđuješ se pokušati nešto, ovdje ipak ne – kazao je.
Ipak, zadovoljan je primijetiti kako u Hrvatskoj danas postoji vrlo živahna i uspješna tehnološka zajednica. Dosta zahvaljujući i Infobip Shiftu, godišnjem okupljanju razvojnih programera i drugih tehnoloških znalaca u Zadru.
– Uvijek smo bili usredotočeni na izgradnju prave kulture i uključivanje pravih ljudi, tražimo prvo pravi stav, a potom znanja koja bi nam koristila – kaže jer misli kako se vještine mogu naučiti, ali ne može i stav prema poslu i uspjehu. A najlakše je do njega doći radeći jer se kroz rad najbolje i uči, tako razmišlja Silvio Kutić.
– Ovo "učenje kroz rad" je samo za guranje prema naprijed. Shvatit ćeš, samo se počni kretati – misli. Infobip je nastao na drukčijoj primjeni običnih SMS-ova. No pokazalo se da je komuniciranje, pogotovo ono između korisnika i pružatelja usluga, stalno i može se odvijati na različitim platformama, pa i onim koje većina smatra arhaičnima, upravo poput SMS-a. Stvar je u tome da tvrtka mora biti u stanju praktično trenutačno odgovoriti na izazove, inovirati, neprestano se prilagođavati.
Europski projekt
– U svojem DNK želimo biti vrlo inovativni. Mi smo inženjerska tvrtka i organizirani smo u male timove i sposobni smo inovirati u različitim vertikalama u kojima poslujemo – opisao je. Nije onda čudno ni to što je upravo Infobip jedina tvrtka iz Hrvatske koja će sudjelovati u europskom projektu IPCEI kojim Europa želi izgraditi novu decentraliziranu softversku infrastrukturu, globalnu komunikacijsku platformu nove generacije. Logičan je to europski izbor jer zahvaljujući svom glavnom proizvodu, komunikacijskoj platformi u oblaku i uslugama koje mogu doprijeti do gotovo sedam milijardi korisnika u više od 190 zemalja, Infobip omogućuje mobilnu komunikaciju poslovnih subjekata sa svojim korisnicima, na svakom kanalu i uređaju u bilo kojem dijelu svijeta.
GALERIJA Sukob među tvrtkama doseže nove levele: Poznata brodska firma postavila bodljikavu žicu usred industrijske zone
a niste pisali nedavno o problemima, financijskim, ovog tehnološkog čuda u hrvatskoj? dali smo im skoro 40 mil eura, a imali su gubitak od 230 mil eura. kako sad to, peremo prozore? ili slažemo priču da politika opet im nešto udijeli?