Prvi prosvjed protiv ratifikacije tzv. Istanbulske konvencije održat će se danas, 1. listopada 2017., u Splitu u 17 sati na Trgu Gaje Bulata 3 (ispred Gospe od zdravlja).
Na skupu će se izraziti protivljenje ovom kontroverznom dokumentu koji ne sadrži samo pozitivne i korisne smjernice za sprječavanje i borbu protiv nasilja nad ženama i nasilja u obitelji, već i nametanje iskrivljenog poimanja čovjekova identiteta i naravi (spol – „rod“) te promicanje abortusa kao pozitivne društvene pojave.
Hrvatski sabor uskoro namjerava odlučivati o ratifikaciji Konvencije čime bi ona, kao međunarodni dokument, postala dio unutarnjeg pravnog poretka te bi se svi zakoni i cijeli odgojno-obrazovni i zdravstveni sustav u Hrvatskoj s njom trebali uskladiti.
Organizator skupa je Udruga Vigilare u suradnji s građanskom inicijativom „Zaštitimo žene, odbacimo (rodnu) ideologiju“, a skup će se održati pod istoimenim sloganom.
Da, konvencija sadrži mnoge poželjne odredbe o pružanju pomoći žrtvama nasilja, kao što su odredbe o skloništima, pružanju pravne pomoći i potpore žrtvama nasilja te o nalogu za udaljenje ili zabranu pristupa žrtvi ali malo ljudi zna da je većina tih odredbi već unesena u nacionalna zakonodavstva velikog broja europskih država, uključujući i Republiku Hrvatsku, i da se dodatne poželjne odredbe mogu ugraditi u nacionalna zakonodavstva bez ikakve ratifikacije, znaci argument da Konvenciju nužno treba ratificirati je relativno slab. Osim obveze pravnog usklađivanja, za države koje su ratificirale Istanbulsku konvenciju, postoji obveza da potpuno promjene društvenu svijest o problemima koji čine predmet Konvencije (pranje mozga kroz informativni i obrazovni sustav). E bas je ta obveza dosta problematična s obzirom da Istanbulska konvencija sadrži definiciju pojma „rod“, koja bi nakon ratifikacije postala pravno obvezujuća za Hrvatsku, i tumači nasilje kao „rodno utemeljeno”. Prema Konvenciji: „’rod’ označava društveno oblikovane uloge, ponašanja, aktivnosti i osobine koje određeno društvo smatra prikladnima za žene i muškarce.” Takva definicija unosi razliku između čovjekova spola kao spola i društvene dimenzije spola, nazivajući je „rodom”, jer pretpostavlja da su spol i njegova društvena dimenzija dvije odvojene i nepovezane stvarnosti, za što nema utemeljenja u realnosti ni u znanosti, već proizlazi iz ideologije – rodne ideologije.