Posao s prodajom rabljenih automobila u Njemačkoj cvjeta, a sva vozila koja imaju ekološku oznaku Euro 5 ili nižu, većinom se izvoze.
Dok stari dizelaši nove vlasnike traže na istoku Europe, među kojima je i hrvatsko tržište, svi ostali automobil koji bi u Njemačkoj završili na otpadu, izvoze se u Afriku.
Trgovac rabljenim automobilima Haydar za Deutsche Welle je ispričao kako su se u Africi prvo tražili veliki automobili, a u kakvom su stanju nije bilo važno.
– Ako je tehnika kvalitetna, u Africi ima dovoljno jeftinih majstora koji će gotovo svaki auto dovesti u vozno stanje. Ali sad se i za Afriku sve više traže srednja i manja vozila za već prepune gradove Crnog kontinenta i za srednji sloj koji si polako može priuštiti auto. Jedini uvjet je sad – klima uređaj. Bez nje se i u Africi sve teže može nekome prodati auto – piše DW.
Porast izvoza polovnih dizelaša iz Njemačke nakon afere #DieselGate:
— Srecko Matic (@srecko_matic) July 23, 2018
1. Ukrajina +136,8%
2. Hrvatska +90%
3. Slovenija +51,5%
– izvoz u zemlje s visokim ekološkim standardima opada:
1. Norveška -26,6%
2. Švicarska -18,7%
3. Finska/Latvija -9%. pic.twitter.com/kx0m4kXBaL
Svi ostali automobili odlaze na istok Europe. Prvo ih kupuju ljudi iz zemalja istoka i jugoistoka EU gdje je dizel jeftiniji, ali gdje nema toliko buke oko očuvanja okoliša, a onda i iz zemalja bivšeg SSSR-a.
Je, pa nije valjda netko mislio da će ih baciti?! Ima tu krasnih automobila, ja ne volim dizele zbog zvuka, ali mislim da je ovaj slučaj umjetno nenormalno napuhan do apsurda.