Od originalnih šest shuttleova postoje još četiri; dva su stradala u poznatim katastrofama (Challenger za lansiranja 1986. i Columbia za slijetanja 2003.), a od četiri preostala Enterprise je služio samo za probne letove i nikad nije bio u orbiti. Nakon posljednjih misija u svemir (Atlantis u svibnju, Endeavour u srpnju i Discovery u rujnu), NASA se okreće novim/starim načinima putovanja u svemir, kapsulama kojima su stigli i do Mjeseca, a preskupi i zastarjeli shuttleovi, uglavnom građeni tehnologijom sedamdesetih kad su računala još zauzimala cijele sobe, idu u...
U tome i jest bit priče: još se ne zna gdje idu shuttleovi. NASA je dosad (od prosinca 2008. kad je najavila prodaju) dobila samo mali broj ponuda, manje od dvadeset, za slavne svemirske letjelice koje su trideset godina služile kao teretnjaci za istraživanje svemira. Discovery je obećan muzeju Smithsonian, ali će tamo zauzeti mjesto Enterprisea, koji je dosad bio izložen i koji će se također naći na tržištu.
Cijena je zbog dosadašnjih neodgovarajućih ponuda pala sa 48 milijuna dolara na 28,8 milijuna po shuttleu; cijena je samo umanjena za troškove transporta, jer je NASA procijenila da toliko stoji doprema rashodovane letjelice do većeg aerodroma negdje u svijetu i izlaganje u odgovarajućoj klimatiziranoj zgradi. Znači, još uvijek treba platiti 48 milijuna, ali se za njih sad shuttle dobiva "franko kupac". Ponude se primaju do 10. veljače.
A motori za shuttle, možda i najmoćniji motori u povijesti aeronautike, nude se – besplatno. NASA ih je prvo oglasila na prodaju po od 400.000 do 800.000 dolara po komadu, ali zainteresiranih nije bilo, pa su sad "na izvolite". Naravno, trošak transporta i dopreme nije nimalo zanemariv, ali ako baš želite imati tako moćan motor da se njime hvalite okolo, javite se u NASA-u i preuzmite ga...
Ma ne ljudi, u preostala 3 shutle posaljimo sve nase politicare na mjesec, tamo ima barem vode, pa mi smo ljudi ne kao oni.