isprekidane pješačke staze

Radije su u blatu nego da se odreknu 'ficleka' parcele

Draganovec
Foto: Hrvoje Šlabek
1/2
18.01.2015.
u 08:31

Cijela je ulica ustupila zemlju, troje vlasnika nije

Krenete li pješačkom stazom od Koprivnice prema prigradskom naselju Draganovcu, na dva ćete se mjesta morati spustiti na kolnik jer se staza prekida na nekoliko metara pa se ponovno nastavlja. I tako već sedam godina prolaznici psuju onoga tko je izgradio takvu stazu i ne znajući da je u pozadini problem koji muči graditelje staza ne samo u Koprivnici nego svuda u zemlji. Stvar je jednostavna: gradovi i općine naprosto ne mogu asfaltirati ondje gdje im ljudi ne ustupe svoje zemljište.

Sve zbog natezanja

Tako je bilo i u Draganovcu – cesta se gradila prije 30-40 godina na javnoj površini, a uz nju su bile parcele koje su ljudi kupili i sagradili kuće. Kad se napokon u gradskom proračunu našlo novca da se gradi i pješačka staza, valjalo je od vlasnika dobiti “ficlek” parcele ispred kućne ograde. Cijela je ulica dala, troje nije.

– Ja sam svoju zemlju platila pošteno i nikome je ne dam badava – ističe gospođa ispred čije kuće pješak mora na cestu, a slaže se i njezin susjed: – Ta mi zemlja treba. Nas je u kući petero i nemamo gdje parkirati automobile!

I tako je gradska vlast prije sedam godina odlučila “povući” pješačku stazu dugačku nekoliko kilometara, uz dvije kratke pruge koje su ostale zarasle u travu. I nije to jedini slučaj, kaže Maja Ištvan Krapinec, pročelnica za uređenje grada, nabrajajući ulice koje su dobile “krnju” stazu ili je uopće nisu dobile zbog “natezanja” sa stanovnicima: Branimirova, Ivanjska, Voćarski put, Česijeva...

Moraš biti psiholog

– Neki ljudi ne shvaćaju da im gradnja pješačkih i biciklističkih staza podiže vrijednost nekretnina. Imali smo slučaj da je jedna gospođa tražila enorman iznos za nekoliko kvadrata zemljišta, pa je ulica asfaltirana samo do njezine kuće, ne i dalje – ističe pročelnica.

Upravo je aktualna priča o Odvojku Nikole Sertića, slijepoj ulici koju gradska vlast želi asfaltirati, za što joj treba pristanak 24 vlasnika parcela na kojima je prije 40-ak godina niknuo “divlji” šljunčani put. Dvanaestero je odmah pristalo, 10 ih se premišlja, a dvoje ne želi ni čuti da daruju po nekoliko kvadrata zemlje koju ionako ne mogu koristiti.

– Morate biti i psiholog i psihijatar u ovome poslu. Oko ljudi morate polako i ljubazno obilaziti jer ne vjeruju institucijama. Iako im pokažem točan plan kuda će se asfaltirati, ne vjeruju i kažu da ćemo im srušiti ogradu – kaže Mijo Horvat, voditelj Odsjeka za upravljanje nekretninama.

>> Biciklistička staza koja vozače vodi na autoput?

Komentara 95

DH
dalibor.hren
08:39 18.01.2015.

Mogli bi graditelji (lokalna samouprava, županija, država...) od vlasnika kupiti "ficlek" isto kak je i svaki vlasnik kupio parcelu do javne površine.

Avatar dalibor_d
dalibor_d
08:41 18.01.2015.

Ovo je nekorektan članak! Zašto bi netko općini ili gradu poklonio nešto. Svi građani plaćaju komunalnu naknadu i druge namete općini, pa neka onda općina izvoli otkupiti zemlju od građana. Ima se love za nove Passate, a nema za platit par kvadrata zemlje građanima.

Avatar ankabutorac
ankabutorac
08:43 18.01.2015.

"Ficlek"....fala Hrvoje Slabek na toj staropurgerskoj rijeci...bas si hercig decec...

Važna obavijest
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije