Deset godina Večernjakova izbora za najbolje obiteljsko gospodarstvo svojevrsni je presjek odnosa hrvatske države prema selu i seljaštvu. Desetljećima naše društvo svjedoči depopulaciji prostora koji su stoljećima hranili Hrvatsku. Uzroci toga demografskog i gospodarskog sloma višestruki su: od promjene kulturnih, društvenih i socioloških obrazaca pa do korjenite promjene društvenog uređenja. Raspad jedne države i stvaranje nove, uz rat za neovisnost i nesnalaženje novih političkih elita, stvorili su nekonkurentan sustav u kojem se ostanak na zemlji doživljavao kao neuspjeh u novom društvenom poretku. Kultura rada u prvim desetljećima demokracije izgubila je bitku s podobnošću, korupcijom i političkim kadroviranjem. Slavonija, kao paradigma hraniteljice nacije, postala je ogledalo neuspjeha – praznila se nevjerojatnom brzinom. Visoki državni poticaji, umjesto da udahnu novi život, postajali su kamen koji je prema dnu vukao selo, ali i cijelu državu.
Prvi izbori za najbolji OPG, iako su na njima predstavljani najbolji, inovativni i uspješni, nisu mogli sakriti to sivilo. Dominantno predstavljali su se proizvođači sirovina (mlijeka, voća, povrća) čije su količine bile nedostatne za ozbiljniji komercijalni iskorak. Obiteljskim gospodarstvima upravljali su ljudi starije životne dobi uz pokojeg mlađeg nasljednika, procesi proizvodnje bili su tradicionalni, bez poznavanja novih tehnoloških rješenja i obrazovanja.
Nas u Večernjem listu to nije pokolebalo. Znali smo da moramo biti uporni u promicanju specifičnog životnog stila koji traži odricanje i godine upornog rada. Vratilo nam se to višestruko, i selu i cijeloj Hrvatskoj. Na izborima su se sve češće pojavljivala gospodarstva koja su proizvodnju nadogradila finalnim proizvodima upakiranima u moderan dizajn. Korištenje modernih tehnoloških rješenja više nije bilo izuzetak, nego je postalo pravilo, a gospodarstvima su upravljali mladi obrazovani ljudi. I sve to samo u deset godina!
Tisuće kartica teksta i televizijskih minuta (HRT nam je partner u izboru) učinile su svoje: mladi i obrazovani ljudi, potaknuti i našim pričama o uspješnim OPG-ima, odlučili su dati šansu selu. Naša briga o OPG-ima tu nije stala. Shvatili smo da projekt trebamo nadograditi u skladu s njihovim razvojem. Novi je cilj bio osigurati im mogućnost da se na policama jednoga od hrvatskih trgovačkih lanaca, Spara, okušaju u srazu s velikim brendovima. Neki su to u protekle četiri godine, na naše veselje, više nego dobro iskoristili.
Mi u Večernjem listu posebno se ponosimo ovim projektom, koji ima izraženu društvenu notu. Budućnost Hrvatske u rukama je mladih i obrazovanih pojedinaca čija energija i znanje čine ovo društvo boljim i uspješnijim. Raditi na zemlji, dijelom i zbog izbora za najbolji OPG, mnogima je opet “in”.