Povećanje svijesti o zdravstvenim prednostima konzumacije ribe, sve veća popularnost mediteranske prehrane te rastuća potražnja za održivim proizvodima ključni su faktori koji pokreću pozitivan trend u potrošnji ribe, kaže Lee Pleše, category manager Bosnić kompanije, koja uz Fisheriju, Slavonicu i LU-Ma Ekskluziv posluje u sastavu Orka Grupe.
S povećanjem količine uzgojene ribe i njezine sve veće dostupnosti uopće, riba postaje financijski prihvatljivija i dostupnija, tvrdi Pleše. Potražnja za ribom i morskim plodovima posebno raste među mlađim generacijama koje su svjesne važnosti zdrave prehrane. Fusion jela kao što su sushi burritos, thai-style fish tacos i surf and turf postaju trend među mlađim generacijama, a Orka ga slijedi otvaranjem specijaliziranih prodavaonica delikatesnih plodova mora Fisherija i mesnica the meat, promovirajući inovativna jela koja kombiniraju morske plodove s mesom.
Iz Orka grupe ističu kako raste i trend pripreme ribe kod kuće, a kako je potrošačima sve važnija i održivost, žele znati odakle dolazi njihova riba i kako je ulovljena, sve više se pazi i na certifikate poput MSC (Marine Stewardship Council) ili ASC (Aquaculture Stewardship Council).
– Naš je cilj osigurati da svaki naš kupac zna točno porijeklo i način uzgoja ili ulova proizvoda koje konzumira – ističe Pleše. O rastu potrošnje proizvoda ribarstva i akvakulture po stanovniku govori i posljednje istraživanje Ministarstva poljoprivrede.
POVEZANI ČLANCI:
Konzumacija ribe u Hrvatskoj iznosila je 2021. godine 22,9 kilograma, što je 18,6% više u odnosu na godinu prije, kada je bila 19,3 kg. U odnosu na 2018. (18,06 kg) potrošnja je pak rasla za gotovo 5 kg. Prosječna potrošnja u članicama EU je 24,4 kg/per capita, s time da znatno varira od države do države. Portugal predvodi s visokih 59 kg, dok je najniža potrošnja u Češkoj – samo 6 kg po osobi godišnje, ističu iz Orke. Predviđaju kako ovo ljeto donosi očekivano povećanje potražnje za svježom i zamrznutom ribom, posebice u turističkim destinacijama u kojima restorani bilježe pojačanu potražnju za popularnim vrstama poput orade, brancina i plave ribe.
– Riba i morski plodovi oduvijek su bili važan dio prehrane u mediteranskim zemljama, uključujući Hrvatsku. Kombinacija različitih kulinarskih tradicija i rastuća potražnja za održivim proizvodima pokazuju da je budućnost hrvatskog ribarstva svijetla, uz uvjet da se nastavi ulagati u održivost i inovacije – zaključili su iz Orka Grupe.
>> FOTO Cijene na rovinjskoj tržnici