VEČERNJI TV

Ravnatelj Pete gimnazije: 'Sjećam se da se jedne godine učenik nije upisao zbog 0,01 boda'

VL
29.03.2022.
u 13:24

Istaknuo je da rade u dvije smjene i jedva to pokriva njihove potrebe jer nemaju dovoljno prostora. Naveo je kako nemaju dvoranu za tjelesni, nemaju kabinete, nemaju prostorije za sastanke te ustvrdio da se "osjeti nedostatak tog prostora".

Ravnatelj zagrebačke V. gimnazije Tihomir Engelsfeld gostovao je u Večernji TV-u gdje je govorio o prijedlogu nadogradnje gimnazije i to u suradnji sa studentima Arhitektonskog fakulteta. Intervju je vodila novinarka Lana Kovačević.

 

– Osim učenika, studenata i profesori Arhitektonskog fakulteta također su uključeni, baš kao i naši profesori. Početna ideja je naša, a onda se u to uključio Arhitektonski fakultet. Peta gimnazija jedna je od najboljih gimnazija u Hrvatskoj, to svi znamo. Smještena je u centru grada u kompleksu muzeja Mimara, odnosno na školskom forumu. To je kompleks kojim se koristi i O. Š. Izidora Kršnjavog i nema dovoljno prostora. Nije stvar u oštećenju u potresu, to nije temeljni problem jer je to uglavnom riješeno. Problem je nedostatak prostora – ustvrdio je ravnatelj.

Istaknuo je da rade u dvije smjene i jedva to pokriva njihove potrebe jer nemaju dovoljno prostora. Naveo je kako nemaju dvoranu za tjelesni, nemaju kabinete, nemaju prostorije za sastanke te ustvrdio da se "osjeti nedostatak tog prostora".

– Školu čine ljudi, ali ne možemo govoriti da prostor i tehnički uvjeti nisu važni. Itekako su važni zato što su standardi viši.

Na pitanje kako nadogradnja izgleda, kazao je: – Kao ravnatelj razmišljao sam na koji se način može riješiti nedostatak prostora i prelazak u jednu smjenu. Jasno je da u današnjoj situaciji to ne dolazi u obzir. Jedna od mogućnosti je preseliti školu u drugi dio grada, a to je šteta s obzirom na tradiciju gimnazije, ali i za hrvatsko školstvo da se škole miču iz centra grada. Centar bi izgubio i na životu. Koje je jedino rješenje? Ili sagraditi ili nadograditi.

Naveo je kako smatra da i ova generacija studenata i arhitekata ima pravo dati nešto novo na vizuri grada.

– U razgovoru se iskristalizirala ideja da profesori i studenti Arhitektonskog fakulteta organiziraju radionice na kojoj bi se analiziralo što bi se moglo napraviti. Studenti su osmislili četiri idejna rješenja. Moram priznati da sam bio impresioniran. U sva četiri rješenja zelenila je više.

Govoreći o financijskom aspektu rješenja, kazao je da bi nešto od toga bilo moguće za nekoliko godina i to za prihvatljiv iznos, ali i projekata kojima bi se interveniralo u cijeli kvart. Na izložbi idejnih rješenja bili su predstavnici grada Zagreba, a Engelsfeld smatra da im se to svidjelo.

Komentirao je i razlog zašto škola uvodi prijamni ispit.

– Maksimum je 80 bodova. Većina naših učenika to i ima, a granica je bila 79, 5 ili 79,4  boda. Međutim, svake godine sve je teže. Sjećam se da jedne godine jedan učenik nije upisan zbog 0,01 boda. To je prilično loš osjećaj kad zbog 0,01 boda ne uspiješ. Svaki ispit je stres, ali nije bilo drugog rješenja.

Komentara 3

DQ
Dq
14:10 29.03.2022.

Mi , kao PO plaćamo ogromne namete za katastrofalno loše postavljen školski sustav. Najbolji primjer za to su upravo gimnazije, koje na tržište rada šalju djecu koja se lijepo izražavaju, ali nisu u stanju baš ništa raditi bez dodatne izbrazbe. Ok , nek ostanu gimnazije, ali sa nekim dodatnim sadržajima , kako bi djeca mogla nekaj korisno raditi kad to završe. Uz jezični, matematički ili opći, mogli bi uvesti, konobarski , zdravstveni , strojarski , trgovački..... , s obzirom da i oni koji nakon gimnazije i diplomiraju rade poslove koji nemaju veze s onim kaj su završili. Od nesposobnih i loših političara, koji o svemu odlučuju, veći problem je većina koja ni ne kuži kud nas oni kao takvi vode i kakva nam bude budućnost s takvim kadrovima.

SE
Serdar222
14:37 29.03.2022.

U svim srednjim školama u koje se prijavi više kandidata od broja mjesta, uvesti razrebene ispite za ključne predmete i problem riješen. Lažni odlikaši otpasti će, a upisat će se kvalitetniji sa manjim brojem bodova koji su imali nižu ocjenu jer je nastavnik imao stroži kriterij.

Važna obavijest
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije