“Modeli poziraju za Pietu” i “Pietà obrnuto” dva su nova ulja na platnu Lovre Artukovića koja su domaćoj javnosti premijerno prikazana u četvrtak u kući Lauba na Črnomercu. Ta dva rada svjetsku premijeru imala su na skupnoj izložbi “Imaginarium II” koja se ljetos održala u berlinskoj galeriji Wedding, no Artuković ih još nije bio završio. Prvim radom prikazao svoje viđenje Piete, Bogorodičina oplakivanja Krista.
Prihvatio fotografije
Modeli koji su pozirali autorovi su berlinski prijatelji plesačica Ari i glumac Carsten. Drugi rad, “Pietà obrnuto”, nastavak je teme, no modeli su zamijenili mjesta čime je, kao i u ranijim ciklusima, došlo do nadogradnje već postojeće situacije.
Iako je u ranijem stvaralačkom razdoblju odbijao koristiti se fotografijom kao pomoćnim alatom u stvaranju svojih djela, naknadno ju je prihvatio iako o njoj misli da je površna, jednodimenzionirana, dok slikarstvo kao medij ulazi u temu dublje.
– Slikarstvo ima veću snagu stvoriti iluziju i određuje značenje u sadašnjosti jer percepcija slike nije ista danas kao što je bila, primjerice, u srednjem vijeku. Postupak slikanja za mene je dio priče, cjeline koju prenosim kao i prizor koji na kraju dolazi kao rezultat čina slikanja – objašnjava Artuković, koji je u Berlinu završio slučajno, jer je ondje postojao prazan stan u vrijeme kad je napuštao Zagreb.
Promjena stava
Prilagodba novoj sredini značila je i promjenu stava. U Zagrebu je znao što će publika reći na njegova djela, a Berlin je bio izazov nove, objektivnije faze.
Zbog velikih dimenzija slikanje je moglo nastati isključivo u studiju, a zanimljivo je da je samo zid na Pieti slikao četiri mjeseca!
U “Laubi” su izložena još dva ulja – “Potpisivanje deklaracije o pripajanju Zapadne Hercegovine i Popova Polja Republici Hrvatskoj” te “Apolon i Marsija” (Trijumf novih medija nad slikarstvom)”. Za potonju je modele pronašao na predstavi čije su tri sekvence doslovno prenesene na platno.
precijenjeni osrednji slikar kojeg gura kolekcionar koji nema osobito sofisticirani ukus.