Fenomen postblagdanskih tragičnih prometnih nesreća

Restriktivnim kaznama spasiti život

08.01.2007.
u 19:05

MOSTAR  To su naši novi fenomeni kada  mladi u sredini u kojoj žive žele steći novi imidž time što imaju jake aute i brzo voze. Apsolutno precjenjuju svoje stvarne mogućnosti upravljanja vozilom kao i mogućnosti vozila. Za očekivati je da vozači s više godina staža upravljanja motornim vozilom upravljaju vozilom velike kubikaže, snage i manipulativnih sposobnosti. Svjedoci smo da golobradi mladići upravljaju vozilima od 3000 kubika i više i na kraju dolazimo u situaciju da smo evidentičari crnih i tužnih statistika, istaknuo je Srećko Bošnjak, glasnogovornik MUP-a Hercegovačko-neretvanske županije.

Kobna brzina
Prve minute u ovoj godini već su upisane u crnu kroniku. Na području Federacije poginulo je šest osoba. Nažalost, uglavnom se radi o mladim ljudima. Po Bošnjakovim riječima, ako se zbroje godine trojice smrtno stradalih mladića iz Tomislavgrada, Gruda i Posušja, svi skupa nemaju 60 godina. Prvi dan pravoslavnog Božića dogodila se strašna tragedija u kojoj su život izgubili Slaviša i Siniša Čvoro. Po silini udara automobila, prelijetanja preko prepreke, prevrtanju, postoje sve naznake da je dvojicu mladića u smrt odvela prebrza vožnja.
 Svi napori za donošenje novog zakona o prekršajima i sigurnosti prometa idu prema tome da se sve vrste ponašanja u prometu i sve situacije obuhvate propisom i da se oni koji se ne pridržavaju izlože oštrim sankcijama. Međutim, i ovaj novi zakon nije baš oštar u sankcijama i mi ćemo dati odgovarajuće prijedloge zakonodavstvu za povećanje postojeći kazni, kako bismo spasili živote  tvrdi Bošnjak.   

Crna godina
Po riječima Roberta Cvrtka, glasnogovornika Federalnog MUP-a, pretprošle godine zabilježen je određeni pad broja prometnih nesreća. Međutim, prošle godine došlo je do povećanja broja smrtnih slučajeva i broja prometnih nesreća.
 Po pokazateljima, najčešći razlog je brza vožnja, potom alkohol. Ako tomu dodamo da je samo u Federaciji više od 50 posto automobila starijih od 15 godina i ako se uzme u obzir način na koji danas voze mladi ljudi, nije toliko iznenađujuće, na žalost, zašto je situacija u sigurnosti prometa takva kakva jest  objasnio je Cvrtak.

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije