Po najnovijem izvješću Organizacije za ekonomsku suradnju i razvoj (OECD) o stanju školskih sustava u svijetu (Education at a Glance 2008.), hrvatski su roditelji iznimno zadovoljni mnogim elementima hrvatskoga školstva, počevši od profesionalnih kompetencija i posvećenosti nastavnika, preko nastavnih sadržaja i metoda korištenih u nastavi u hrvatskim školama, do praćenja djetetova napretka i informiranja roditelja.
Novoobjavljeni rezultati vezani uz stajalište roditelja o kvaliteti školskog sustava, kako je danas priopćilo Ministarstvo znanosti, obrazovanja i športa, upućuju na njihovo vrlo pohvalno stajalište o kvaliteti nastave i nastavnika.
Čak 92 posto ispitanih hrvatskih roditelja smatra da je većina nastavnika kompetentna i posvećena nastavničkom pozivu. Njih 85 posto iskazalo je zadovoljstvo nastavnim sadržajima i metodama kojima se koriste u školi. Uz to, 78 posto se složilo s tvrdnjom kako škola budno nadzire napredak njihova djeteta. Naposljetku, 83,8 posto ispitanih roditelja istaknulo je kako im škola pruža redovite i korisne informacije o napretku njihova djeteta.
Ukupno gledajući, rezultati za navedene četiri tvrdnje, kako se napominje, svrstavaju Hrvatsku na šesto mjesto prema percepciji kvalitete školstva među zemljama obuhvaćenim tim istraživanjem.
Zanimljivo je dodati kako su se roditelji hrvatske djece pohvalnije izrazili o stanju u školstvu nego, primjerice, roditelji u Danskoj, Njemačkoj i Luksemburgu.
Istraživanje roditeljskog pogleda na kvalitetu školskog sustava provedeno je prije dvije godine na uzorku od 16 zemalja, usporedno s medunarodnim programom za procjenu znanja i vještina PISA 2006, koji je obuhvatio 57 zemalja svijeta.
PISA program provjeravao je postignuća petnaestogodišnjaka u prirodoslovlju te njihovu matematičku i čitalačku pismenost, a Hrvatska je tada u njemu sudjelovala prvi put sa 5242 učenika.
Zanimljivo je da su hrvatski učenici tom prilikom po znanju prirodoslovlja nadmašili svoje kolege iz čak deset zemalja EU.
OECD je međunarodna organizacija koja okuplja 30 najrazvijenijih zemalja svijeta te jedan od najvažnijih međunarodnih izvora komparativne statistike o izobrazbi.
Hrvatska se kao zemlja partner 2006. pridružila OECD-ovim istraživanjima školstva.
(Hina)