Integrirani prijevoz

S jednom kartom na vlak, tramvaj i autobus – jeftinije

karta
Foto: Sanjin Strukić/PIXSELL
27.01.2015.
u 22:32

Ministar prometa još se kao župan dobro upoznao s projektom za čiju će prvu fazu realizacije trebati 150 milijuna kn

Ostvari li se plan o integriranju putničkog prijevoza u Gradu Zagrebu te Zagrebačkoj i Krapinsko-zagorskoj županiji, za dvije godine putnici će do odredišta s jednom kartom koristiti i vlak i autobus i tramvaj. Usto, prijevozničke će se linije prilagoditi potrebama putnika, a i cijena prijevoza trebala bi biti povoljnija nego što je to danas.

Kvalitetnija usluga

Projekt integriranog prijevoza u zagrebačkoj regiji zamišljen je prije 18 godina, a još 2008. češki konzultanti izradili su studiju u kojoj su dali prijedloge kako bi prijevoz trebao izgledati. No, tek je nedavno stvar ušla u završnu fazu.

Grad Zagreb, Zagrebačka i Krapinsko-zagorska županija lani su osnovale javno poduzeće Integrirani promet zagrebačkog područja d.o.o., koje upravo dovršava dokumentaciju za natječaj za izradu masterplana kojim će se razraditi potankosti.

– Masterplan bi trebao biti dovršen do rujna iduće godine i projekt potom može u realizaciju. Njegov osnovni cilj je kvalitetnija usluga i bolja cijena za putnike. Svi bi trebali biti na dobitku: i građani i prijevoznici i lokalna zajednica – rekao je jučer Ivan Miličević, direktor poduzeća.

Uz ostalo, integrirani prijevoz trebao bi dovesti i do rasterećenja Zagreba automobilskim prometom. Samo s područja Zagrebačke županije oko 120.000 ljudi svaki dan odlazi u Zagreb na posao, u škole, u bolnice, i to uglavnom individualnim prijevozom jer je onaj javni neprilagođen potrebama stanovništva.

Slična je situacija i kada je riječ o Zagorju. Nepovezani vozni redovi bez objedinjenih informacija o polascima i dolascima otežavaju planiranje putovanja, a zbog zasebnog kupovanja karata putnici gube vrijeme i novac.

Novac iz fondova EU

Prema procjenama, za realizaciju prve faze projekta bit će potrebno oko 150 milijuna kuna, a namjera je da se dobije novac iz fondova Europske unije. Projekt ima potporu Ministarstva prometa, a ministar Siniša Hajdaš Dončić dobro je s njime upoznat još dok je bio zagorski župan.

Danas će se u Krapini upravo na temu integriranog prijevoza sastati čelnica Zagreba Sandra Švaljek s krapinsko-zagorskim županom Željkom Kolarom i zagrebačkim županom Stjepanom Kožićem.

>> Evo kako će izgledati nove ZET-ove karte

Komentara 3

DU
Deleted user
08:48 28.01.2015.

Živi bili pa vidjeli i to prometno čudo, premda to u Zagorju nije nikakva novost. Naime, sve do kraja prošlog stoljeća i još godinu-dvije poslije ondje je jako dobro funkcionirao javni autobusni prijevoz. Čovjek se autobusom mogao dovesti do vlaka i od njega kad god je htio. No, onda je došla divlja privatizacija i dotadašnja autobusna poduzeća su nestala. Zato se taj sadašnji tzv. integrirani javni prijevoz čini kao otkrivanje tople vode. Ipak. bolje išta nego ništa.

SB
Sinisa_Bosanac
11:46 28.01.2015.

Obzirom na sve veci broj koprivnicanaca i krizevcana koji rade u Zagrebu te onih koji se skoluju u Zagrebu trebalo bi se i koprivnicko krizevacka zupanija prikljuciti ovom projektu.

MX
Mister X
00:32 28.01.2015.

Ministar prometa još se kao župan dobro upoznao s projektom za čiju će prvu fazu realizacije trebati 150 milijuna kn Zašto ne 300 milijuna kn ?

Važna obavijest
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije