Koncert Samoborskog klavirskog trija: Eve Mach (violina), Petre Kušan (viollončelo) i Mije Pečnik (glasovir), održan u utorak u Starogradskoj vijećnici u Beču u prekrasnom baroknom salonu Bank Austrija u Beču, razdragao je, kako kvalitetom i usklađenosti izvođenja, izbirljivu bečku publiku.
Koncert je održan u sklopu 20. jubilarnog Festivala hrvatske glazbe u Beču, čiji je umjetnički voditelj Josip Nalis.
Na programu su bila djela L. van Beethovena: Klavirski trio u Es duru, op. 70 br. 2 , Tri stavka za Orlando B. Papandopula, te Klavirski trio u d-molu op.49, F. Mendelssohna.
Ovaj, na hrvatskoj kulturnoj sceni novi Komorni ansambl osnovale su ove tri istaknute mlade glazbenice, poznate po svojim zapaženim nastupima, a neke od njih i po nagradama.
Idejna začetnica cijelog projekta bila je violinistica i slobodna umjetnica Eva Mach, koja je veći dio djetinjstva provela u Samoboru. I to vježbajući violinu u kući u Livadićevoj ulici, s pogledom na Samoborski muzej, koji je svojedobno bio dvorac Ferde Livadića.
I ostale dvije umjetnice, Petru Kušan i Miju Pečnik vežu sa Samoborom posebne veze. Naravno, i glazbene, pa je bečka publika mogla svjedočiti zavidnoj razini muziciranja ove tri mlade koncertne umjetnice, koje su, iako su se tek ove godine formirale u trio, potvrdile da i hrvatski mladi glazbenici, a ne samo oni već etablirani i poznati, imaju mnogo toga za predstaviti izvan granica Hrvatske.
Između ostalog, zapaženim su muziciranjem Bečanima predstavili i u Austriji rijetko izvođenog hrvatskog skladatelja Borisa Papandopula. Njegova tri stavka za Orlanda.
“S obzirom da smo kao Trio tek kratko vrijeme zajedno, ovaj bečki koncert nam je vjetar u leđa i poticaj za daljnji rad i djelovanje”, rekla je za Večernji list violinistica Eva Mach.
I višestruko nagrađivana violončelistica Petra Kušan bila je presretna da ih je bečka publika, inače, kako je rekla, “stroga, ali pravedna” tako dobro primila.
“Bila mi je velika čast svirati u Beču, europskoj i svjetskoj glazbenoj metropoli”, rekla nam je Kušan, inače pripadnica stare obitelji Livadić, koja je izravni potomak jednog od najznačajnijih hrvatskog skladatelja i jednog od vođa ilirskog pokreta, samoborskog umjetnika i velikana Ferde Livadića.
Najmlađa članica Samoborskog klavirskog trija, pijanistica Mia Pečnik, višestruko nagrađivana za njeno glazbeno umijeće, između ostalog i međunarodnom nagradom Ferdo Livadić, namijenjenom mladim glazbenim umjetnicima rekla je za Večernji list kako je nastup u Beču u “vrlo inspirativnom prostoru Stare bečke Gradske vijećnice, bila ne samo uživancija nego i podstrek za dalje”.
Sve tri mlade glazbenice, povezane sa Samoborom, malim gradom bogate kulturne tradicije, nedaleko Zagreba, rekle su da zahvaljuju voditelju Festivala hrvatske glazbe u Beču Josipu Nalisu, jer im je, iako su “svježi” sastav na hrvatskoj komornoj sceni ukazao povjerenje, uvrstivši ih u festivalski program 20. jubilarnog izdanja ovog festivala u Beču.
“Bila nam je to velika čast i zadovoljstvo”, naglasile su Eva, Petra i Mia, koje su na svoj prepoznatljiv način, promovirale Hrvatsku i njenu glazbenu baštinu.
“Ovo je bio jedan od tri koncerta ovogodišnjeg jubilarnog izdanja Festivala. Važno mi je bilo da Bečanima predstavimo i naše mlade glazbenike. Da pokažu svoje velike potencijale. Jedino kroz nastupe mogu steći iskustvo. A koliko su daleko odmakli u svojem glazbenom umijeću, najbolje im pokaže publika. A bečka ih je publika jako dobro prihvatila i nagradila burnim pljeskom”, rekao je za Večernji list, umjetnički voditelj festivala Josip Nalis.
Ono o čemu se svakako treba još pobrinuti, reklamom ili na neki drugi način je, da na ovakove koncerte dođe još više publike.