Ministar Kalmeta, čini se, preživjet će oporbeni zahtjev za smjenom, ponajviše zbog afera u cestogradnji, ali u tom će se segmentu njegova ministarstva u iduće četiri godine malo raditi.
Zadnji Livakovićev plan
Plan građenja i održavanja javnih cesta od 2009. do 2012. godine zbog krize i recesije nemilosrdno je srezan (a i donesen je s godinu dana zakašnjenja) i s predviđenim proračunom od ukupno 27,3 milijarde kuna za autoceste, obilaznice..., prema Kalmetinim riječima, čini 43 posto plana za proteklo četverogodišnje razdoblje.
Za gradnju svih novih kilometara 2010 – 12. godine planira se 7,7 milijardi kuna, a zajedno s novcem već potrošenim ove godine to je ukupno 14,5 milijardi.
Taj je plan ujedno i posljednji dokument čijom je izradom rukovodio bivši državni tajnik i Kalmetin dugogodišnji najbliži suradnik Zdravko Livaković, koji se iz Ministarstva prometa, ali i s predsjedničkih funkcija u NO HAC-a i HC-a, povukao u jeku afera koje su potresale HAC.
Ministarstvo prometa je netom prije odlaska premijera Ive Sanadera imalo u pripremi sasvim drugačiju verziju plana cestogradnje, koja doduše nikad nije službeno upućena Vladi, prema kojoj se u jeku recesije ukupno za autoceste i ceste planiralo utrošiti čak 44 milijarde kuna.
U tom je planu, koji je kako nam je tada rekao naš izvor bio dogovoren sa Sanaderom, među prioritetima bio i pelješki most, čija je gradnja sada odgođena na šest godina. Stupanjem na scenu Jadranke Kosor kao šefice Vlade i HDZ-a i plan cestogradnje sveden je u racionalnije gabarite.
Tako će HAC za građenje i održavanje autocesta do 2012. godine – pribrojeno je i ono što je već potrošeno ove godine pošto je 2009. pri kraju – ukupno imati 10 milijardi kuna, što je dovoljno za malo gradnje te uglavnom za izradu projektne dokumentacije, eventualno otkup zemljišta, arheološke radove...
HC-u 7 milijardi kuna
Iako su i dalje prioriteti autocesta prema Dubrovniku, autocesta A 5 u sklopu koridora Vc te autocesta prema Sisku, bez novih kredita koje HAC dogovara s Europskom bankom za obnovu i razvoj te s Europskom investicijskom bankom dalje od izrade projekata cestari neće stići. HC će pak u iduće četiri godine raspolagati s ukupno sedam milijardi kuna, od čega na gradnju novih kilometara otpada 1,4 milijarde.
jeli išta i uspjelo tom sanaderu? obećavao je sve ostavio još i gore i pobjegao.