Krizi unatoč, premijer i predsjednik HDZ-a Ivo Sanader vozi se u novom
BMW-u serije 7 vrijednom 4,2 milijuna kuna koji je nabavljen potkraj
2008. prema principu staro za novo. Automobil, kaže glasnogovornik
Vlade Zlatko Mehun, pripada HDZ-u koji ga je bez naknade dao na
korištenje Ministarstvu unutarnjih poslova.
Samo kasko 160 tisuća
Podaci o osiguranju skupocjenog automobila danas su dostavljeni
internetskom portalu index.hr
Na presliku računa vidi se da je samo kasko osiguranje stajalo
160.318,10 kuna, i to sa popustom od četrdesetak posto.
- Taj preslik ne bih komentirao. Na njemu ne stoji ni ime osiguravajuće
kuće, niti pečat i potpis osobe koja je načinila račun - kazao je danas
glasnogovornik Mehun uz napomenu kako ne zna je li sporni automobil
kupljen ili nabavljen na leasing:
- Ono što je sigurno, prethodni automobil kojim se vozio premijer
kupljen je još u vrijeme kad je Ivo Sanader bio u oporbi. Iako nije
riječ o ne znam kakvim godinama, auto je prešao veliku kilometražu i
odlučeno je da zbog racionalizacije troškova održavanja treba nabaviti
novi.
U Vladi su uvjereni da je riječ o situaciji kada se produciraju
skandali ondje gdje ih nema u doba kad sindikati prijete štrajkom,
odmah nakon rebalansa proračuna.
I glavni tajnik HDZ-a Ivan Jarnjak i glasnogovornica Sunčana Glavak
potvrdili su da je HDZ potkraj prošle godine uistinu nabavio novi BMW
prema principu staro za novo.
Iznimka za VIP kupce
Automobil je, kaže S. Glavak, bez naknade ustupljen MUP-u, jednako kao
što je bio i prošli BMW u kojemu se devet godina vozio predsjednik
HDZ-a i premijer jer je riječ o vozilu opremljenom za prijevoz štićenih
osoba. Za tu nabavu, kaže, nije korišten proračunski novac. Koliko je
HDZ nadoplatio “sedmicu” za premijera danas je bilo nemoguće doznati.
Ipak, prema informacijama iz jedne automobilske kuće koja u ponudi ima
luksuzne automobile, svake se godine vrijednost automobila umanjuje, a
nakon osam godina automobil, u pravilu, više nema knjigovodstvenu
vrijednost te ne može biti vraćen prema principu staro za novo.
Iznimaka od ovog čvrstog pravila jedva je jedan posto i uvijek je riječ
o VIP strankama. Dakle, u tom slučaju maksimalna vrijednost automobila
koji je novi stajao četiri milijuna kuna bila bi oko 800 tisuća,
odnosno najviše 20 posto vrijednosti salonskog vozila. Doplata bi u tom
slučaju bila oko 3,3 milijuna kuna.
Ipak, mislim da je u ovom slučaju riječ o posebnim uvjetima, ovdje nije
riječ o serijski proizvedenom automobilu, a kad je takva situacija
nemoguće je odgonetnuti kolika bi mogla biti procijenjena vrijednost
vozila, bez obzira na godine - objašnjava Večernjakov sugovornik.
“Sanaderov” BMW 760 LI s automobilom istog imena koji se može kupiti u
salonu povezuje samo motor.
Ostalo je promijenjeno i prilagođeno sigurnosnim mehanizmima. Težak je
više od tri tone.
Milanović: Čega se to Sanader boji?
Ne vidim zašto Sanader toliko strahuje za svoj život. Ako je točno da su kupili tako skup automobil, mogu samo reći: “Čemu to?”. Ne znam u čemu je bio problem sa starim automobilom, pa ne voze se blindirani automobili samo 100-200 tisuća kilometara. Nadam se samo da ovaj BMW nije kupljen na braniteljsku povlasticu, komentirao je predsjednik SDP-a Zoran Milanović.
Tomić: Obratite se HDZ-u
U autokući Tomić & co, uvozniku BMW-a za Hrvatsku, jučer nisu bili raspoloženi za komentare o Sanaderovu novom automobilu.
– Za sve upite te vrste obratite se odjelu za odnosu s javnošću HDZ-a – rekla je Desiree Hübner iz odjela za odnose s javnošću te tvrtke.
Čačić: To je direktna bahatost HDZ-a
Socijalna osjetljivost nikad nije bila vrlina HDZ-ove vlade. Postoji točka racionalnosti kada vozni park treba mijenjati zbog dotrajalosti ili neisplativosti, ali to ovdje nije slučaj. Riječ je o direktnoj bahatosti HDZ-a - rekao je Radimir Čačić, čiji je automobil nedavno također bio predmet interesa medija, ali je ujedno izračunao da je najjeftiniji auto “u premijerovoj ergeli 11 puta skuplji od njegovog”. (J. P.)