istraživanje

Sedmaši ocijenili online nastavu, odgovorili koliko su zadovoljni

Kreće nastava na daljinu
Foto: Borna Filic/PIXSELL
1/4
10.06.2020.
u 09:41

U odnosu na 6. razred, učenici iskazuju da su znatno opterećeniji domaćim zadaćama, a znatno manje opterećeni ispitivanjima

Institut za društvena istraživanja proveo je istraživanje među učenicima sedmih razreda osnovnih škola u Gradu Zagrebu o zadovoljstvu online nastavom.

5. istraživački val proveden je online u razdoblju od 25. svibnja do 6. lipnja 2020. godine. U istraživanju je sudjelovalo 923 učenika 7. razreda osnovnih škola kojima je ovo 5. uzastopno sudjelovanje u istraživanju. U nekim analizama uspoređeni su rezultati učenika u odnosu na prethodnu školsku godinu, a u analitičkim postupcima vezanim uz optimizam rezultati učenika uspoređeni s rezultatima učenika iz istih škola koji su pohađali 7. razred u školskoj godini 2016./17.

U Izvješću su predstavljeni perspektive učenika o sljedećim temama:

Zadovoljstvo online nastavom

Usporedba nastave u učionicama i online nastave

Osjećaj opterećenosti

Doživljaj korištenja digitalnih uređaja

Optimizam učenika

Naglašeni rezultati:

Prosječna ocjena zadovoljstva online nastavom je 3,14 (na ljestvici od 1 do 5) pri čemu je prevladavajući stav da učenici 'nisu niti nezadovoljni, niti zadovoljni' ovim oblikom nastave.

Usporedba nastave u učionicama i online nastave ukazuje da za učenike online nastava predstavlja izrazito opterećenje koje se iskazuje dobivanjem velikog broja zadataka u kratkom roku i zahtjevom za ulaganjem izrazitog truda za izvršavanje zadataka. Čak 71% učenika smatra da je velik broj zadataka u kratkom vremenu osobina koja više vrijedi za online nastavu nego za nastavu u učionici.  

Nastavu u učionicama u odnosu na online nastavu karakterizira da nastavnici daju jasne upute za izvršavanje zadataka te da su sadržaji koji učenici uče predstavljeni na zanimljiv način i tako da ih učenici mogu razumjeti. Posebno su važni rezultati o predstavljanju sadržaja koji se uče na razumljiv način gdje 52,3% učenika smatra da ta osobina više vrijedi za nastavu u učionicama dok isto o online nastavi misli 15,4% učenika.

U odnosu na 6. razred, učenici iskazuju da su znatno opterećeniji domaćim zadaćama, a znatno manje opterećeni ispitivanjima.

Rezultati ukazuju na prevladavajući osjećaj kompetentnosti te sklonost korištenju digitalnih uređaja kod većine učenika 7. razreda. 88% učenika 7. razreda se slaže s tvrdnjom da s lakoćom koriste digitalne uređaje, od čega 61,5% u potpunosti. 52,4% učenika se u potpunosti slaže s time da rado koriste digitalne uređaje, a daljnjih 31,8% iskazuje slaganje s tom tvrdnjom.

Općenito govoreći, učenici iskazuju visoku razinu optimizma u vezi osobne situacije i vlastite budućnosti. U usporedbi s učenicima 7. razreda iz generacije 2016./17., rezultati učenika ovogodišnjih 7. razreda ukazuju na statistički značajno nižu razinu optimizma.

U izvješću su predstavljeni zaključci na osnovu glasova učenika koji trebaju biti iskorišteni u oblikovanju obrazovnih politika i praksi u slučaju mogućih budućih prijelaza iz učioničke nastave u online nastavu., istraživanje je koje potpisuju Boris Jokić i Zrinka Ristić Dedić u ime COBRAS istraživačkog tima.

Još nema komentara

Nema komentara. Prijavite se i budite prvi koji će dati svoje mišljenje.
Važna obavijest
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije