Nikada ne otkrivaj novim prijateljima koje upoznaš na
internetu svoje osobne podatke”, “Ne odgovaraj na
poruke osoba koje su ti izazvale osjećaj neugode i straha, već o tome
odmah obavijesti roditelje, učitelje ili neku odraslu osobu u koju
imaš povjerenja” i “Nije nepristojno ne
odgovoriti na nepristojnu poruku” poručuju popularni dječji
likovi Šegrt Hlapić i Gita s tetrapaka Meggleovog mlijeka.
Društveni
problem
Naljepnice upozoravaju djecu i roditelje na opasnosti interneta i
mobitela i to u okviru akcije BUDI SIGURAN! koju organizira
Središnji državni ured za e-Hrvatsku. Riječ je o projektu
usmjerenom podizanju razine svijesti djece, roditelja i šire
javnosti o opasnostima interneta i mobitela te o potrebi sigurnog
korištenja ovih suvremenih komunikacijskih sredstava, a koji
po prvi puta u Hrvatskoj koristi tetrapak mlijeka u svrhu ukazivanja na
neki društveni problem.
– Ono što ovim projektom želimo je dati
naš doprinos u prevenciji elektroničkog nasilja te potaknuti
razgovor djece i njihovih roditelja o ovom temi, na nov, drugačiji i
djeci zanimljiv način – izjavio je Igor Lučić, državni tajnik
Središnjeg državnog ureda za e-Hrvatsku. Akciji se odazvao
Meggle i u 103 trgovine diljem RH distribuirano je za početak 100
tisuća takvih tetrapaka. U osmišljavanju projekta
sudjelovala je i psihologinja Jasenka Pregrad, koja ističe potrebu
odgovornijeg pristupa svih društvenih čimbenika problemu
elektroničkog nasilja.
Pristup
zastrašivanja
– Isticanje negativnih statistika i rezultata istraživanja
nije najbolji način na koji se možemo boriti s posljedicama
elektroničkog nasilja. Pristup zastrašivanja često može
više odmoći nego pomoći u namjeri izgradnje sigurnog
elektroničkog okruženja za naše najmlađe.
Upravo u drugačijem, pozitivnom pristupu zašite djece od
opasnosti interneta i mobitela leži snaga i vrijednost projekta BUDI
SIGURAN! Mišljenja sam da je riječ o dobroj i drugačijoj
ideji koja će zasigurno privući pozornost djece i roditelja te vjerujem
u njezin uspjeh – kazal je J. Pregrad.
Neagresivan i omiljen lik
Lik dobroćudnog miša Hlapića omiljen je već generacijama djece otkako je kao brand tvrtke Croatia film stvoren prema izvorniku Ivane Brlić Mažuranić “Čudnovate zgode šegrta Hlapića”. Mali je postolarsa svojim veselim društvom Gitom, Bundašem, Amadeusom i ostalima ostao zapamćen i kao nositelj akcije sigurnosti djece u prometu “Poštujte naše znakove”. Malo kome otada nisu u uhu ostali stihovi “Čuvajte nas, pazite nas, jer znakovi su premalo...”