Ovu knjigu posvećujem mojim ratnim saborcima i prijateljima
dobrovoljcima Srpske radikalne stranke, junačkim srpskim četnicima,
koji su svoje živote položili na oltar otadžbine i srpstva, braneći
zapadne srpske zemlje. Divim se njihovom herojstvu i, klanjajući se
pred tim uzvišenim mučeništvom, stidim se pred
istorijom što nisam bio dostojan da podelim njihovu sudbinu.
Utoliko sam odlučniji da do poslednjeg daha nastavim njihovu svetu
borbu.” Ovom posvetom dr. Vojislav
Šešelj već u uvodu svoje nedavno
izašle knjige Rimokatolički zločinački projekat
veštačke hrvatske nacije ne ostavlja nikakvu dvojbu
što je kanio ni što mu je i dalje
“sveti cilj”, niti koga drži “vekovnim
neprijateljima srpstva”.
Za razliku od nekadašnjih komunističkih uznika,
Moše Pijade i Rodoljuba Čolakovića koji su na robiji s
njemačkog prevodili Marxov Kapital, a robijali su toliko dugo da su ga
komotno mogli ponovno natrag prevoditi na njemački, antikomunist i
haaški zatvorenik Vojislav Šešelj,
zatvorsko je vrijeme kratio pisanjem knjige debele poput Kapitala.
Sudeći po obujmu knjige (1030 stranica), a osobito po njezinim tezama,
zatvoreni je vođa Srpske radikalne stranke (koja je knjigu u Beogradu
tiskala u 3600 primjeraka) očito smatra kapitalnom “za srpsku
stvar“. Možda čak i svojim političkim testamentom. Jer, nakon
iznenadne zatvorske smrti Slobodana Miloševića
Šešelj je, sumnjajući da je Sloba umro prirodnom
smrću, izražavao bojazni da se i njemu može dogoditi isto.
Zatvorske vlasti
Optuživao je zatvorske vlasti, poručivao da ga se
“pokušava otrovati”. Utoliko bi
Rimokatolički zločinački projekat veštačke hrvatske nacije,
osim što je pretenciozan politički pamflet, mogao biti i
paranoični Šešeljev pokušaj da
preduhitri one koji mu, kako kaže, “rade o glavi”.
Kad se u ruke uzme Šešeljeva knjiga, vrlo se brzo
uoči na tisuću stranica razlivena dijagnoza: paranoia nacionalistica,
odnosno paranoja šešeljistika. Da će
nekadašnji sarajevski student prava istočnohercegovačkih
korijena postati komunistički rebel, politički disident, pa srpski
nacionalist, a na posljetku i srpski šoven, njegovim
sarajevskim znancima nije bilo ni u peti. Možda to
Šešelj ne bi ni postao da je od
nekadašnjeg asistenta tadašnje
“opštenarodne odbrane” na sarajevskim
Političkim naukama uspio postati profesorom na cjenjenijem odsjeku
politologije. U buntovnom asistentu, drčnom i punom sebe, beogradska je
intelektualna čaršija ošacala “svoga
čoveka”. Šešelju je godila njihova
zaštitnička pozicija, pogotovo kad je zbog
“verbalnog delikta” završio u zatvoru, a
i poslije kad (ga) se pretvori(l)o u najmlađeg jugoslavenskog
političkog disidenta.
Dolaskom u Beograd Vojislav Šešelj ulazi u krug
srpskih disidenata koji javno slove kao demokrati, antititoisti,
antikomunisti i liberali, a zapravo su skupina zabrinutih “za
sudbinu srpstva”. Šešelj vrlo brzo
postaje jedan od najgrlatijih među njima. Osobito će se pročuti po
nosanju glogova kolca po Beogradu i po prijetnjama da će
“probosti starog vampira s Dedinja” te Titove
ostatke “zbog dokazanog antisrpstva” baciti u Dunav.
Prvi stradao
Ne samo da je postao jednim od najgrlatijih nego i jedan od
najnetolerantnijih i najratobornijih, koji se počeo fizički
obračunavati s onima koji su se protivili njegovim političkim
stavovima. Prvi je stradao književnik Mirko Kovač, kojemu je na skupu
beogradskih reformista razjareni Šešelj
fotoaparatom razbio glavu. Nakon toga Šešelj je
nastavio verbalni teror i prijetnje “srpskim
izdajicama” i “hrvatskim separatistima”,
postao najbučnijim ratnim huškačem, koji će pozivati na
“odbranu ugroženog srpstva” i tražiti da Srbija
bude sve do linije Virovitica – Karlovac – Ogulin
– Karlobag. Šešelju su to i sada
“zapadne srpske granice”. Zbog huškanja
na rat, slanja četničkih dobrovoljaca i sudjelovanja u projektu Velike
Srbije Šešelj je dospio u Haag, ali, kao
što se vidi iz njegove knjige, nije odustao od ideja koje je
prihvatio kao svoju životnu misiju.
Sve što je dvadesetak godina govorio, pisao i lupetao o
Hrvatima, Vatikanu, ilirizmu, komunizmu, Titu, jugoslavenstvu i
katolicizmu, Šešelj u svojoj knjižurini, koju je
kao tehnički ignorant u Haagu pisao rukom, pokušava i
“naučno dokazati”. Šešelj
želi pokazati dugotrajno postojanje međunarodne “zavere
protiv Srba”, koju da je davno počeo Vatikan, nastavili
komunisti, a na koncu se u nju uključila i Amerika. Stvaranje
“veštačke hrvatske nacije”
Šešelju je samo dio toga projekta, kojemu je cilj
bio onemogućiti srpsku nacionalnu integraciju i stvaranje srpske države
“na njenim istorijskim i etničkim prostorima”, pri
čemu je Hrvatska (bila) samo “najefikasnije vatikansko
sredstvo za uništenje srpskog naroda”.
Utoliko Šešeljeva knjiga – koja se
temelji na teoriji zavjere – služi dvojako. Kao njegova
vlastita racionalizacija za prijetnje Hrvatima da ih “ne
treba ubijati nožem, nego zarđalom kašikom”. I kao
kolektivno opravdanje za započeti rat, kao samorazumljivu srpsku osvetu
Hrvatima “za sve što su Srbima učinili”.
Šešeljeva je posveta “junačkim srpskim
četnicima” zapravo njegov amanet. Njegova knjiga ima ambiciju
biti sol, cement i kvasac srpskog radikalizma.
Najnovija knjiga haaškog uznika i vođe srpskih radikala preplavila je Hrvatsku