Pod egidom Gospodarstvo stvaranja, u zagrebačkom MSU jučer je počeo dvodnevni Summit kreativnih i kulturnih industrija (KKI). Britanski stručnjak John Newbigin definirao je KKI kao "sektor specijaliziran za upotrebu kreativnog talenta u komercijalne svrhe", naglasivši da njegova zemlja tim putem ostvaruje goleme prihode, iako su prije 15-ak godina pioniri osamostaljivanja KKI u posebnu granu bili podvrgnuti podsmijehu.
– Situacija se znatno promijenila. Prvi se put u nematerijalnu imovinu ulaže više nego u materijalnu. Umjesto fizičke, sada je postala važna društvena infrastruktura. Pa i Kinezi pokušavaju oznaku "proizvedeno u Kini" promijeniti u "dizajnirano u Kini". Traži se kreativnost, danas je od šefa bolje tražiti oprost nego dozvolu. Morate sami donositi odluke – u staroj ekonomiji greške su bile skupe, a u novoj su postale učitelji – rekao je Newbigin.
S tom se tezom složio Ivan Vidaković iz Microsofta rekavši da ni u tvrtki koju vodi nema sankcija za onoga tko nenamjerno pogriješi jer "ne griješi samo onaj koji ništa ne radi". Založio se za reformu školstva u smjeru da se djeci razvija kreativnost. – Proizvodi se sve više kupuju zbog dizajna i korisničkog doživljaja. Svijet se brzo mijenja, no Hrvati se na žalost jako trude da se ne mijenjaju – zamjera Vidaković.
Siniša Hančić, voditelj Styrijina projekta zaštite autorskih prava, rekao je da u RH postoji oko 250 news portala, "od kojih samo oni najveći stvaraju vlastiti sadržaj, a ostali ga mahom neovlašteno koriste. Neki od tih medijskih predatora uzimaju ne samo sadržaj, već i tuđi vizualni identitet i opet im ništa ne možemo". Na summitu su prezentirani i rezultati Nacionalne studije mapiranja sektora KKI.