Zatvaranje Starog mosta za vozila Siščani traže desetljećima. Zidana konstrukcija zaštićenog kulturnog dobra drastično propada, o čemu svjedoče i stručne studije, a pješaci i biciklisti sve su ugroženiji. Čitav niz nesreća "vrišti" kao jasno upozorenje. Posljednja tragedija, smrtno stradavanje 26-godišnjeg Dejana Biljana, poručuje kako vremena za čekanje – više nema. S tim je ciljem ovih dana inicijativa građana, okupljenih oko Marije Zaloker, pokrenula peticiju za hitnu izgradnju novog mosta preko rijeke Kupe, što je glavni preduvjet zatvaranja za promet Starog.
Tko je zapravo odgovoran?
Projekt težak oko 130 milijuna kuna, a koji bi omogućio bolju prometnu povezanost između dva dijela grada te rasteretio središte od gužve i zagađenja, ne miče s mrtve točke.
– Već pet godina postoji odobrenje Vlade s potrebnom dokumentacijom koju je grad Sisak pribavio za izgradnju novog mosta u Sisku. Gdje je projekt stao nakon što je dokumentacija dostavljena Hrvatskim cestama, nije poznato. Želimo potaknuti građane da glasno počnu postavljati pitanja i boriti se za svoja prava, kaže Marija Zaloker. Inicijatori predlažu da se, ukoliko to nije moguće učiniti vlastitim sredstvima, zatraži financiranje iz fondova EU. Za sada imaju 1300 potpisa, a nastavit će ih skupljati u namjeri da dosegnu brojku od barem 5000, nakon čega će peticiju predati Hrvatskim cestama, Vladi, Gradu i Županiji. Siščani podržavaju akciju, no dok jedni smatraju da prvo treba dovršiti već započete projekte, poput nužnog vrtića na Zelenom brijegu te ne tako nužne nove sportske dvorane, drugi smatraju kako se umjesto "promašenih" investicija trebalo pokrenuti – upravo ovu.
– Imamo proračun od 200 milijuna kuna, a dobar dio tih sredstava dolazi iz naših prihoda. Do sada smo ovaj projekt sami mogli realizirati, ali smo čekali da nam to netko drugi napravi i sada na njih svaljujemo krivnju. Sisku most treba više od dvorane, mislim da je to svakome sa zdravim razumom jasno- kaže Marijan Kovačić. Svoj je potpis stavila i Ružica Kavs.
Uz Željeznički most
– Ako smo Stari most zatvorili za autobuse, onda ga trebamo zatvoriti i za automobile. Kao grad na tri rijeke moramo imati jedan samo za pješake, poručuje. Njihova je sigurnost ipak najvažnija, slaže se i Boris Butorac.
Podsjetimo, novi most treba biti izgrađen uz prugu između utvrde Starog grada i Željezničkog mosta, s izlazima prema zgradi HAK-a s jedne, i Rafineriji, odnosno novoj Školskoj ulici koja vodi na Petrinjsku s druge strane.
čitajući tekst dobije se dojam da je mladić izgubio život zbog 'neprikladnog mosta' ,a ne alkoholičara za volanom..nije problem u mostu nego u ljudima, a to se može liječiti u bolnici na odjelu psihijatrije (medikamentima ili psihoterapijama).