Premijer Andrej Plenković istaknuo je u petak da Vlada na sjednici u Splitu donosi odluke o nizu projekata važnih za taj grad i Splitsko-dalmatinsku županiju, u vrijednosti gotovo dvije milijarde kuna, što je snažna projektna i financijska poruka tom području.
Premijer je na početku sjednice istaknuo da će se danas u Splitu potpisati ugovori vrijedni više od 400 milijuna kuna te da će kroz brojne projekte, o kojima će Vlada također donijeti odluku, u to područje ukupno biti uloženo gotovo dvije milijarde kuna,
Sjednica Vlade u Splitu održava se uoči blagdana sv. Dujma, a većinom je posvećena razvoju Grada i Splitsko-dalmatinske županije,
"Sve što radimo, radimo u duhu partnerstva i suradnje", rekao je Plenković i podsjetio da je to već peta sjednica Vlade za njegova mandata koja se održava izvan Zagreba.
Na sjednici u splitskoj Banovini bili su svi članovi Vlade, saborski zastupnici iz Splitsko-dalmatinske županije, a kao domaćini na početku sjednice nazočnima su se obratili župan Blaženko Boban (HDZ) i splitski gradonačelnik Andro Krstulović Opara (HDZ), koji su ocijenili da će ova sjednica biti točka preokreta i jamstvo za razvoj tog prostora kako bi postao motor razvoja za južnu Hrvatsku.
"Vlada zasjeda u Splitu nakon punih 14 godina", rekao je Boban najavljujući velike prometne infrastrukturne županijske projekte, poput tunela kroz Kozjak i tunela Ravča – Drvenik te brze ceste Zagvozd – Imotski i Dugopolje – Sinj.
Kao glavni cilj najavio je projekt održivog turizma, produljenja turističke sezone i povezivanje Zagore s priobaljem.
Uoči blagdana sv. Dujma u splitskom HNK-u održana je svečana sjednica Gradskog vijeća.
Tijek sjednice:
12.36 – Nakon župana Bobana uslijedio je govor gradonačelnika Andre Krstulovića Opare.
– Ova sjednica Vlade točka je preokreta. Mi potvrđujemo ono što kažu naši građani, ovo je uistinu prekretnica koja će dati jamstvo za razvoj – rekao je Opara.
– Točke dnevnog reda koje ćete raspraviti spominjali su i moji prethodnici. Što se u međuvremenu dogodilo? Nešto što smo odlučni nadoknaditi – kazao je Krstulović Opara koji se požalio na nedostatke prometne infrastrukture, od obilaznica do pruga i zračne luke.
– Vi ste predložili dnevni red koji je točka preokreta nakon kojeg će se ovaj prostor razviti na razinu koju su neki već postigli – kazao je Opara.
12.22 – Mislim da ste pokazali koliko u Splitu ima mladosti i života i koliko se cijeni iskustvo onih malo starijih – rekao je Andrej Plenković.
Ministri su usvojili dnevni red.
– Uputit ćemo snažnu financijsku poruku – rekao je Plenković na početku sjednice.
– Sve što radimo, radimo u duhu partnerstva, suradnje – rekao je premijer i dodao da je ovo peta sjednica Vlade koja se održava izvan Zagreba.
Župan Blaženko Boban zahvalio je premijeru i ministrima jer je Vlada došla u Split ''nakon punih 14 godina''.
– Neka ova sjednica Vlade bude poticaj svima nama na veći angažman – kazao je Boban.
Naglasio je i kako su mjere koje su donijeli u rujnu prošle godine postigle rezultate te da ima veći broj rođene djece.
12.02 – Premijera Plenkovića u Splitu su dočekali prosvjednici, radnici Dalmacijavina.
Vlada je do sada održala sjednice u Vukovaru, Kninu, Osijeku i Sisku tematski vezane uz grad i županiju u kojoj se održava, pa će tako i u Splitu na dnevnome redu biti 30-ak točaka, a nakon sjednice bit će potpisano i 30 ugovora.
Ukupno je riječ o dvije milijarde kuna koje će biti usmjerene na razvoj Splitsko-dalmatinske županije i grada Splita. "Oko dvije milijarde kuna dolazi u Split”, najavio je tim povodom premijer Andrej Plenković.
Nakon Izvješća o dosad učinjenom i o budućim projektima vezanima uz Split i Splitsko-dalmatinsku županiju, što je prva točka sjednice koja počinje u 12 sati, na dnevnom su redu 33 točke o projektima u Gradu i Županiji.
Vlada će tako pokrenuti aktivnosti radi uvrštenja na listu strateških projekata dva, o kojima će biti usvojeni i zaključci o realizaciji. To su novi ulaz u Split – čvor Vučevica na A1 – tunel Kozjak – čvor na DC8 – trajektna luka Split i projekt povezivanja brzom prigradskom željeznicom kolodvora Split u trajektnoj luci Split (istočna obala) sa zračnom lukom Split te izgradnja intermodalnog čvora novog glavnog kolodvora Split (Kopilica).
Na listu strateških projekata Vlada će staviti i projekt nove multimodalne platforme splitske aglomeracije Solin – Stobreč – Dugi Rat – Omiš.
Usvojit će i zaključak u vezi s imenovanjem radne skupine za analizu projekta Spaladium centra, zaključak u vezi s projektom sanacije odlagališta otpada Karepovac, kao i u vezi s projektom izgradnje Centra za gospodarenje otpadom Lećevica.
Na dnevnom su redu i točka vezana uz rješavanje pitanja upravljanja podrumima Dioklecijanove palače, uz realizaciju projekta Centra za mlade – Multimedijalnog kulturnog centra u Splitu, u vezi s Projektom izgradnje i opremanja objedinjenog hitnog bolničkog prijama Kliničkog bolničkog centra Split i Zavoda za hitnu medicinu Splitsko-dalmatinske županije na jednoj lokaciji i dr.
Vlada će donijeti i više odluka o darovanju nekretnina u vlasništvu države, pa će tako Split dobiti dio bivše vojarne "Sv. Križ“ Dračevac za izgradnju tehnološkog parka i prometnog centra, a dio vojarne bit će darovan i Splitsko-makarskoj nadbiskupiji.
Država će Gradu darovati i zemljište na Žrnovnici radi gradnje stanova, kao i 1660 garažnih mjesta, a nekoliko će nekretnina dobiti i Makarska te općina Baška Voda.
Ukupno riječ je o dvije milijarde kuna koje će biti usmjerene na razvoj Splitsko-dalmatinske županije i grada Splita. --- ... projekt povezivanja brzom prigradskom željeznicom kolodvora Split, u trajektnoj luci Split (Istočna obala), sa Zračnom lukom Split te izgradnja intermodalnog čvora novog glavnog kolodvora Split (Kopilica). ::: POgledajte na Google kartu i razmislite o ovom: Zašto ne bi povezali Zadar, Šibenink i Split takvom brzom prigradskom željeznicom??? __ Tračnice već postoje od Šibenika Splita, samo ih treba obnoviti i "spojiti" kod "čvora" Perković da se ne mora premještati lokomotiva na kolodvoru - nešto slično kao kod Oštarija pored Ogulina i "Trokut" kod Zagreba u nasleju Savski Gaj. __ Jedino što bi se moralo novo izgraditi je 40 km pruge od Benkovca do Šibenika paraleno s cestom E 65 /autoputa A1. __ Time bi se omogućilo stanovništvu brzo jeftino putovanje uz obalu, a da o teretnom kroz sve tri luke prometu i ne pišem. __ Kome se to ne sviđa "zbog skupoće"??? __ Kad se "spustite" Googlom na taj dio ceste E 65 /autoputa A1 jasno vidite neobrađeno i napušteno zemljište po kojem bi vlak mogao postizati brzine i preko 250 km/h __ Udaljenost Zadar Split je 118,47km, što znači da bi vlakom mogli putovati manje od 1/2 sata. __ Kome to nije u interesu??? __ Još je u Hrvatskoj preostalo preko 160.000 nezaposlenih, pretežno i neobrazovanih, koji bi mogli lopatati i zarađivati za kruh svadgašnji, a ne besposličariti pored toliko potrebnog posla u Hrvatskoj.