Finska tvrtka Patria, slovensko ministarstvo obrane i tvrtka Rotis potpisali su ugovor prema kojem je broj oklopnih vozila za slovensku vojsku reduciran na 30 koliko ih je dosad i proizvedeno, izvijestili su iz Patrije. Ugovorom je također priznato i da je, zbog smanjene nabave, u potpunosti ispunjen offset program (obveza ulaganja u domaću industriju).
Ugovorom iz 2006., koji je novim ugovorom 'de facto' poništen, bila je predviđena kupnja 135 oklopnjaka AMV za 278 milijuna eura, a 90 vozila trebalo je biti naoružano 30-milimetarskim topovima. O tome više nema ni govora s obzirom na to da je od proizvedenih 30 vozila njih 25 bez naoružanja.
Cijeli posao u Sloveniji pratile su kontroverze, od samog natječaja na kojem je Patria neočekivano pobijedila austrijski Steyr, sve do sumnji u korupciju. Mediji su pisali da lanac korupcije seže do samog premijera Janeza Janše, koji je danas jedan od petero optuženih u procesu koji je počeo u rujnu prošle godine. Janša je demantirao sve optužbe. Od 30 slovenskih oklopnjaka, desetak ih je proizvedeno u Finskoj, dok je ostatak proizveden u tvornici Gorenje u Šoštanju, čije je preuređene pogone svojedobno uz veliku pompu otvorio tadašnji ministar obrane Karl Erjavec (današnji ministar vanjskih poslova).
I Hrvatska je s istom finskom tvrtkom potpisala ugovor o kupnji oklopnjaka, a s obzirom da su iste osobe iz Patrije vodile poslove i u Sloveniji pojavila se sumnja da je i u Hrvatskoj posao dobila putem mita, no to zasad nije dokazano. O istrazi u Hrvatskoj malo je poznato, no u travnju je procurila informacija da je kriminalistička policija zatražila knjigu ulazaka od Ureda predsjednika iz vremena kad se pregovaralo o poslu s oklopnjacima, odnosno iz vremena dok je predsjednik bio Stjepan Mesić.
Dakle preuredili pogon da bi u njemu izgradili 20 vozila........ to je posao