Pesimizam slovenskih potrošača, izražen indeksom povjerenja, ovaj je
mjesec dosegnuo najnižu razinu u posljednjih 12 godina, koliko
Slovenski ured za statistiku (SURS) mjeri raspoloženje potrošača.
Analitičari SURS-a tako nisku razinu optimizma pripisuju povećanom
strahu od nezaposlenosti Slovenaca.
Čak 36 posto ispitanika očekuje da će se iduće godine nezaposlenost
jako povećati, a jako je povećan udio potrošača koji misle da sada nije
vrijeme za veću kupnju.
S druge se strane 31 posto slovenskih trgovaca bori s niskom
potražnjom, a 38 posto ih se, usto, žali i na visoke troškove radne
snage. Na SURS-ovoj ljestvici pokazatelja povjerenja od 100 do -100
povjerenje je slovenskih potrošača u studenome bilo na razini -33 i za
16 je točki niže nego što je bilo u listopadu, a za 22 niže od
prošlogodišnjeg prosjeka.
SURS te pokazatelje izračunava pomoću anketa o poslovnim tendencijama
u prerađivačkim djelatnostima, trgovini na malo te mišljenja potrošača.
Slovenski ekonomist Janez Šuštaršič objašnjava da je prodaja počela
gubiti snagu pa će trgovci, ali i svi ostali ponuđači, morati dobro
razmisliti o svakoj namjeri povišenja cijena i prednost dati
razmišljanju o dodatnim popustima.
Stoga se veliki popusti i ponude akcijskih cijena mogu očekivati u svim
segmentima.