Spasilačke ekipe u četvrtak nastavljaju potragu za preživjelima u najgoroj željezničkoj nesreći u povijesti Grčke, pretražujući vagone vlaka koji je iskočio iz tračnica i potom se zapalio pri čemu je poginulo 38 ljudi, no sve više blijedi nada u pronalazak živih. Najmanje 38 ljudi poginulo je u utorak navečer u nesreći koja se dogodila 534 kilometra sjeverno od Atene kada se brzi putnički vlak s više od 350 putnika koji je vozio prema Solunu zaletio u teretni vlak koji je dolazio iz suprotnog smjera na istoj pruzi, izletjevši nakon toga iz tračnica i zapalivši se.
Nesreća se dogodila kod grada Larise. Iako su spasioci i dalje na terenu, sve više blijedi nada da će 34 sata od nesreće pronaći nekog živog. "Bit će vrlo teško pronaći preživjele, s obzirom na temperaturu koja se razvila u vagonima. To je najteži dio, umjesto spašavanja života mi moramo vaditi mrtve", rekao je 40-godišnji spasilac Constantinos Imamidis.
Za mnoge od žrtava se vjeruje da su studenti koji su se vraćali kućama nakon produljenog vikenda. Šef bolnice u Larisi Apostolos Komnos rekao je da su većina poginulih dvadesetogodišnjaci.
Dužnosnici očekuju da će se broj poginulih povećati. I dok je premijer Kiriakos Mitsotakis nesreću pripisao ljudskoj pogrešci, radnici željeznice su u četvrtak diljem zemlji napustili svoja radna mjesta, tvrdeći da su sve vlade ignorirale upozorenja o nužnosti poboljšanja sigurnosnih standarda.
U srijedu je uhićen upravitelj željezničkog kolodvora u Larisi koji bi se u četvrtak trebao pojaviti pred lokalnim sudom. Brojni su putnici morali razbiti prozore kako bi pobjegli pred vatrenom stihijom. Nakon što se zapalio, u vagonima vlaka je temperatura narasla na 1300 stupnjeva Celzija. Da bi se neke žrtve identificirale, rodbina je morala dati uzorke DNA u bolnici u Larisi.
Ministar prometa Kostas Karamanlis je dao ostavku i preuzeo odgovornost za stanje željeznica u zemlji koje "nisu primjerene za 21. stoljeće".
Nikos Tsouridis, umirovljeni instruktor za vozače vlakova, je rekao da su strojovođe poginuli u sudaru zbog izostanka sigurnosnih mjera. "A zašto ih nema"?, zapitao se Tsouridis. Grčka vlada je u srijedu proglasila tri dana nacionalne žalosti.
Grčka je prodala željezničku kompaniju TRAINOSE talijanskom Ferrovie dello Stato Italiane 2017. u sklopu međunarodnog programa pomoći, očekujući da će se stotine milijuna eura uložiti u željezničku infrastrukturu u narednim godinama. No talijanska kompanija je zadužena za putnički i teretni promet, a grčka državna kompanija OSE za infrastrukturu, dodaje Reuters.
Nekom logikom iz novinskih informacija krivac je prometni djelatnik u postavnici koji je postavio put vožnje vlaka na kolosijek kojim je već prometovao vlak iz suprotnog smjera i uz to zapovijedio strojovođi prolazak pored crvenog signalnog znaka Stoj tj. Zabranjena vožnja. Brzina brzog putničkog vlaka bila je vjerojatno 160 km/h u direktnom sudaru.