Prozvani

Sporan natječaj za 1103 nova MUP-ova vozila?

policija, mup, vozila
Arhiva VL
05.09.2010.
u 23:55

Od 856 automobila koji se operativnim leasingom uzimaju za MUP uvjetima za njih 801 udovoljava samo Škoda

Netom završen natječaj, koji je raspisao Ured za središnju javnu nabavu i kojim se operativnim leasingom, najvećim dijelom za Ministarstvo unutarnjih poslova, unajmljuje 1103 automobila (što je tri posto vozila koja će biti prodana do kraja 2010. u RH), posao je godine za trgovce automobilima s obzirom na to je vrijedan čak 200 milijuna kuna.

Glavni filtar

Za MUP se tim natječajem nabavlja čak 856 automobila i upravo zbog te grupe vozila bune se trgovci automobilima jer prema propisanim dimenzijama za nabavu čak 801 automobila udovoljavaju jedino Škoda Octavija i Passat. U čemu je kvaka? Za ta policijska vozila uz određenu dužinu, širinu vozila, međuosovinski razmak, snagu... naveden je i minimalan obujam prtljažnika od 550, odnosno 560 litara. Upravo obujam prtljažnika, koji je glavni filtar da se ostali automobili ne mogu provući u konkurenciju, u kombinaciji sa snagom motora koja treba biti od 75 do 90 konja omogućuje da jedino Škoda Octavija i Passat odgovaraju tim uvjetima. Passat diskvalificira njegova cijena pa ostaje samo Škoda.

– Škoda je jedini automobil koji ima veliki prtljažnik, a malu snagu. Ostali automobili s takvim prtljažnikom imaju snažniji motor i to ih diskvalificira – objasnio nam je stručnjak za automobile koji je proučio natječaj. I u druge dvije stavke tog natječaja, kojima se traži 85 osobnih automobila, minimalnim dimenzijama udovoljava jedino Passat. Da natječaj nije najpoštenije skrojen, smatra i Zorislav Antun Petrović, predsjednik Transparency Internationala, nevladine udruge koja se bavi suzbijanjem korupcije.

– Iskreno se nadam da natječaj nije namješten. Ali dimenzije prtljažnika ne bi trebale biti kriterij jer to što on ima obujam od 550 ili 560 litara ne jamči da u njega stane određena oprema – objasnio je Z. A. Petrović.

Poništiti objavu?

On smatra kako bi baš zbog prtljažnika natječaj možda mogao i propasti, ali zasad o njegovu poništavanju nitko ne govori. Na taj se natječaj javilo deset leasing-kuća, a u roku od 30 dana bit će odabrana najbolja ponuda. No, upućeni tvrde kako razlika u cijeni između njihovih ponuda ne može biti velika s obzirom na to da će sve za tih osamstotinjak automobila nuditi ista vozila, odnosno od istog dobavljača jer je P.Z. Auto jedini uvoznik Škoda i Passata u RH.

S druge strane, da natječaj karakteristikama vozila nije ograničen samo na Škodu i da suprotno Zakonu o javnoj nabavi nije isključena tržišna utakmica u konkurenciji s drugim autokućama, tvrde trgovci automobilima, mogla bi se postići ušteda od barem 10 posto, odnosno od 20 do 30 milijuna kuna. U Uredu za središnju javnu nabavu opravdavaju se pak da su natječajem propisali minimalne, a ne točne karakteristike vozila te da su prihvatljivi svi automobili koji udovoljavaju tim uvjetima. Kada bi bile propisane točne karakteristike, onda bi se, nastavili su, moglo govoriti o pogodovanju određenim tvrtkama, a ovako su, smatraju, navodi o namještanju neutemeljeni i tržišna utakmica nije prekršena.

Ključne riječi

Komentara 59

RI
Ringo
00:25 06.09.2010.

Mafijaši sa Sicilije su male bebe prema ovima. Pa tako je bilo i na natječaju prije par godina, jedina na svijetu je Škoda Octavia zadovoljavala uvjete.

JA
jankoprekobrda
00:58 06.09.2010.

Prica se da narod priprema glogove kolce da istjera djavla ivraga iz vlade, jer ih je navodno sve u vladi sam vrag i djavo opsijeo i nemoze ga se drugacije istijerati do glogovim kolcima po kazivanju istijerivaca vragova i djavola.

OB
-obrisani-
00:23 06.09.2010.

leasingom, se moze kupit bilo koja kola, mjesecna isplata ovisi o koliko je placeno kesa, i na koliko godina je leasing i naravno koliki je ostatak isplate.

Važna obavijest
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije