Zašto kasni gradnja autoceste Zagreb – Velika Gorica – Sisak, trebaju
li u financiranju proširenja Zračne luke Zagreb sudjelovati i Velika
Gorica te Zagrebačka županija i što misle o uključivanju NK Dinama u
predizbornu kampanju HDZ-a, odgovorili su Ivan Šuker (HDZ), Goran
Beus-Richembergh (HNS), Tonino Picula (SDP), Pejo Trgovčević (HSP) i
Marijana Petir (HSS-HSLS) na jučerašnjem sučeljavanju za VI. izbornu
jedinicu u organizaciji Mediaservisa, Večernjeg lista i RTL-a.
Kako komentirate uključivanje Dinama u predizbornu kampanju HDZ-a?
PICULA: To je logična
posljedica nakaradne kampanje HDZ-a koji je oslobađanjem od poreza
korumpirao sportske klubove. Ta situacija zaslužuje reakciju Dinamovih
navijača.
ŠUKER: I HDZ nosi Dinamo u
srcu. Puno sportaša dalo je podršku našoj stranci jer su prepoznali da
ih HDZ doživljava kao najveće diplomate Hrvatske u svijetu. Kad nekome
nešto ne odgovara, krivi su mu biskupi, sportaši, ali što možemo.
TRGOVČEVIĆ: Nedopustiva je
ovakva politizacija sporta. Sportaš može biti član neke stranke, ali
sportska institucija ne smije u predizborno vrijeme agitirati za neku
političku opciju.
BEUS-RICHEMBERGH: Svi
totalitarni vlastodršci doslovno su shvatili maksimu kruha i igara.
Sportom su uvijek manipulirali i preko njega pokušavali utjecati na
mase.
M. PETIR: Vrhunski sport ovisi
o novcu, a predizborno vrijeme pogodno
je za reketarenje, ucjenjivanje i transfere novca koje provodi HDZ-ova
vlada. Potpuno je jasno da sportaši koji su prije nekoliko mjeseci
došli u Hrvatsku nemaju pojma što je HDZ, SDP ili bilo koja druga
stranka. Oni su natjerani da pod taj oglas stave svoj potpis.
Tko je odgovoran za kašnjenje u
izgradnji autoceste Zagreb – Velika Gorica – Sisak?
TRGOVČEVIĆ: Ta je autocesta
odavno trebala biti gotova. Odgovornost snosi i bivša vlada koja je
propustila šansu da je sagradi i ova vlada koja već drugi ili treći put
obećava da će je izgraditi. Autocesta je nasušna potreba Sisačke
županije, Banovine i Pounja jer smo odsječeni od Zagreba.
BEUS-RICHEMBERGH: HNS je još
2003. godine predlagao da se autocesta istodobno gradi iz smjera Siska
i Zagreba. Čudno je da je zahtjev za arheološka istraživanja trase
stajao nepotpisan na stolu ministra Biškupića punih pet mjeseci.
M. PETIR: Smeta mi to što se
uvijek nešto najavljuje, a nikad se ništa ne napravi. Tako je ova vlada
najavila da će biti gotova dionica do Lekenika, a tamo još nisu ni
zemljište otkupili.
PICULA: Volio bih da sam se tom
cestom prije nekoliko dana mogao voziti autom, a ne traktorom. Ova je
vlada obećavala uoči ponovljenih lokalnih izbora u Velikoj Gorici da će
autocesta biti gotova, a ja sam je upozoravao da je to nemoguće zbog
neodgovarajuće dokumentacije.
ŠUKER: Picula je ispunio ono
što je najavljivao, a to je administrativno kočenje autoceste. Trebao
je u 2006. godini donijeti prostorni plan, a to je učinjeno tek u
svibnju ove godine. Zašto niste obračunali komunalni doprinos za
sjevernu obilaznicu?
PICULA: Na što da obračunamo komunalni doprinos kad smo glavni
projekt obilaznice vidjeli tek 7. studenoga?
Treba li u financiranju proširenja
Zračne luke Zagreb sudjelovati i Velika Gorica te Zagrebačka županija?
M. PETIR: Velika Gorica i
županija ne mogu se uključiti u tako velik zahvat u punoj mjeri jer
nemaju dovoljno novca. Vlada mora većim dijelom financirati dogradnju
aerodroma.
PICULA: Projekt proširenja
Zračne luke nije dobro počeo. Nas iz lokalne uprave nitko ništa nije
upitao, a traži se da damo novac. Na žalost, proširenje uključuje i
preseljenje nekoliko tisuća stanovnika, a mi bismo voljeli znati kako
da se to učini.
ŠUKER: Nije istina da će se
itko seliti! Vaši ljudi sjede u Nadzornom odboru Zračne luke, a tamo se
o proširenju govori već godinama. Velika Gorica ne mora uložiti ni
lipe, dovoljno je da se odrekne komunalnog doprinosa.
TRGOVČEVIĆ: Hrvatskoj treba
velika međunarodna zračna luka. Vlada iz državnog proračuna mora
izdvojiti najveći dio novca.
BEUS-RICHEMBERGH: Došlo je
vrijeme da Državno odvjetništvo ispita tu situaciju jer se u posljednje
dvije i pol godine u Nadzornom odboru nijednom nije raspravljalo o tom
projektu. Izgradnja druge piste podrazumijeva preseljenje ljudi iz
nekoliko naselja.
Zbog Maestra mnogi su postali nervozni
Korupcija je godinama jedan od najvećih problema Hrvatske. Je li ona veća u lokalnoj ili državnoj vlasti i kako bi se kandidati za Sabor, koji pokušavaju osvojiti glasove u VI. izbornoj jedinici, borili protiv nje kad bi osvojili vlast? – Ova vlada imala je četiri godine da se bori protiv korupcije, ali stalo se samo na tehničkoj razini, a nisu se otkrili politički sponzori korupcije u aferi Maestro. Najavljivalo se ukidanje fonda za privatizaciju, što nije učinjeno, ali su zato u vrtiće stigli napuci da djeca moraju učiti o korupciji – smatra Tonino Picula. – Ova vlada učinila je niz reformskih zahvata. Što se tiče akcije Maestro, ona je zakvačila 2001., 2002. i 2003. godinu zbog čega su neki postali jako nervozni – tvrdi Ivan Šuker. – Korupcija je zahvatila sve sfere društva. Ona je vjerojatno veća tamo gdje je veći kapital. Bez reforme pravosuđa ne možemo iskorijeniti korupciju. Nije sankcionirana nijedna velika afera u posljednjih osam godina jer nema političke volje – rekao je Pejo Trgovčević. – Korupcija je metastazirala iz vrha politike. Samo procjena šteta u posljednjih 20 afera HDZ-a nadmašuje pet puta vrijednost autoceste Zagreb – Sisak – izračunao je Goran Beus Richembergh. – Treba reorganizirati pravosuđe i ubrzati postupke kako kaznena djela korupcije ne bi zastarijevala – smatra Marijana Petir.