VI. IZBORNA JEDINICA Okrugli stol Večernjeg lista, Mediaservisa i RTL Televizije

Sportašima nije mjesto u kampanji

izbor.jpg
import
Autori: Vojislav Mazzocco, Iva Puljić-Šego
13.11.2007.
u 22:33

Zašto kasni gradnja autoceste Zagreb – Velika Gorica – Sisak, trebaju li u financiranju proširenja Zračne luke Zagreb sudjelovati i Velika Gorica te Zagrebačka županija i što misle o uključivanju NK Dinama u predizbornu kampanju HDZ-a, odgovorili su Ivan Šuker (HDZ), Goran Beus-Richembergh (HNS), Tonino Picula (SDP), Pejo Trgovčević (HSP) i Marijana Petir (HSS-HSLS) na jučerašnjem sučeljavanju za VI. izbornu jedinicu u organizaciji Mediaservisa, Večernjeg lista i RTL-a.
 
Kako komentirate uključivanje Dinama u predizbornu kampanju HDZ-a?

PICULA: To je logična posljedica nakaradne kampanje HDZ-a koji je oslobađanjem od poreza korumpirao sportske klubove. Ta situacija zaslužuje reakciju Dinamovih navijača.

ŠUKER: I HDZ nosi Dinamo u srcu. Puno sportaša dalo je podršku našoj stranci jer su prepoznali da ih HDZ doživljava kao najveće diplomate Hrvatske u svijetu. Kad nekome nešto ne odgovara, krivi su mu biskupi, sportaši, ali što možemo.

TRGOVČEVIĆ: Nedopustiva je ovakva politizacija sporta. Sportaš može biti član neke stranke, ali sportska institucija ne smije u predizborno vrijeme agitirati za neku političku opciju.

BEUS-RICHEMBERGH: Svi totalitarni vlastodršci doslovno su shvatili maksimu kruha i igara. Sportom su uvijek manipulirali i preko njega pokušavali utjecati na mase.

M. PETIR: Vrhunski sport ovisi o novcu, a predizborno vrijeme pogodno je za reketarenje, ucjenjivanje i transfere novca koje provodi HDZ-ova vlada. Potpuno je jasno da sportaši koji su prije nekoliko mjeseci došli u Hrvatsku nemaju pojma što je HDZ, SDP ili bilo koja druga stranka. Oni su natjerani da pod taj oglas stave svoj potpis. 

Tko je odgovoran za kašnjenje u izgradnji autoceste Zagreb – Velika Gorica – Sisak?
TRGOVČEVIĆ: Ta je autocesta odavno trebala biti gotova. Odgovornost snosi i bivša vlada koja je propustila šansu da je sagradi i ova vlada koja već drugi ili treći put obećava da će je izgraditi. Autocesta je nasušna potreba Sisačke županije, Banovine i Pounja jer smo odsječeni od Zagreba.

BEUS-RICHEMBERGH: HNS je još 2003. godine predlagao da se autocesta istodobno gradi iz smjera Siska i Zagreba. Čudno je da je zahtjev za arheološka istraživanja trase stajao nepotpisan na stolu ministra Biškupića punih pet mjeseci.

M. PETIR: Smeta mi to što se uvijek nešto najavljuje, a nikad se ništa ne napravi. Tako je ova vlada najavila da će biti gotova dionica do Lekenika, a tamo još nisu ni zemljište otkupili.

PICULA: Volio bih da sam se tom cestom prije nekoliko dana mogao voziti autom, a ne traktorom. Ova je vlada obećavala uoči ponovljenih lokalnih izbora u Velikoj Gorici da će autocesta biti gotova, a ja sam je upozoravao da je to nemoguće zbog neodgovarajuće dokumentacije.

ŠUKER: Picula je ispunio ono što je najavljivao, a to je administrativno kočenje autoceste. Trebao je u 2006. godini donijeti prostorni plan, a to je učinjeno tek u svibnju ove godine. Zašto niste obračunali komunalni doprinos za sjevernu obilaznicu?

PICULA:
Na što da obračunamo komunalni doprinos kad smo glavni projekt obilaznice vidjeli tek 7. studenoga?

Treba li u financiranju proširenja Zračne luke Zagreb sudjelovati i Velika Gorica te Zagrebačka županija?
M. PETIR: Velika Gorica i županija ne mogu se uključiti u tako velik zahvat u punoj mjeri jer nemaju dovoljno novca. Vlada mora većim dijelom financirati dogradnju aerodroma.

PICULA: Projekt proširenja Zračne luke nije dobro počeo. Nas iz lokalne uprave nitko ništa nije upitao, a traži se da damo novac. Na žalost, proširenje uključuje i preseljenje nekoliko tisuća stanovnika, a mi bismo voljeli znati kako da se to učini.

ŠUKER: Nije istina da će se itko seliti! Vaši ljudi sjede u Nadzornom odboru Zračne luke, a tamo se o proširenju govori već godinama. Velika Gorica ne mora uložiti ni lipe, dovoljno je da se odrekne komunalnog doprinosa.

TRGOVČEVIĆ: Hrvatskoj treba velika međunarodna zračna luka. Vlada iz državnog proračuna mora izdvojiti najveći dio novca.

BEUS-RICHEMBERGH: Došlo je vrijeme da Državno odvjetništvo ispita tu situaciju jer se u posljednje dvije i pol godine u Nadzornom odboru nijednom nije raspravljalo o tom projektu. Izgradnja druge piste podrazumijeva preseljenje ljudi iz nekoliko naselja.    


Zbog Maestra mnogi su postali nervozni

Korupcija je godinama jedan od najvećih problema Hrvatske. Je li ona veća u lokalnoj ili državnoj vlasti i kako bi se kandidati za Sabor, koji pokušavaju osvojiti glasove u VI. izbornoj jedinici, borili protiv nje kad bi osvojili vlast? – Ova vlada imala je četiri godine da se bori protiv korupcije, ali stalo se samo na tehničkoj razini, a nisu se otkrili politički sponzori korupcije u aferi Maestro. Najavljivalo se ukidanje fonda za privatizaciju, što nije učinjeno, ali su zato u vrtiće stigli napuci da djeca moraju učiti o korupciji – smatra Tonino Picula. – Ova vlada učinila je niz reformskih zahvata. Što se tiče akcije Maestro, ona je zakvačila 2001., 2002. i 2003. godinu zbog čega su neki postali jako nervozni – tvrdi Ivan Šuker. – Korupcija je zahvatila sve sfere društva. Ona je vjerojatno veća tamo gdje je veći kapital. Bez reforme pravosuđa ne možemo iskorijeniti korupciju. Nije sankcionirana nijedna velika afera u posljednjih osam godina jer nema političke volje – rekao je Pejo Trgovčević. – Korupcija je metastazirala iz vrha politike. Samo procjena šteta u posljednjih 20 afera HDZ-a nadmašuje pet puta vrijednost autoceste Zagreb – Sisak – izračunao je Goran Beus Richembergh. – Treba reorganizirati pravosuđe i ubrzati postupke kako kaznena djela korupcije ne bi zastarijevala – smatra Marijana Petir.

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije