Stali radovi na autocesti jer dio Dalmatine nema građevinsku dozvolu

'unu...ravca/zagvozd...17.10.2008...autocesta a1..dalmatina...radovi na dionici zagvozd-ravca...         Photo: Zoran Grizelj/Vecernji list...radnici postavljaju nosace zuastitne ograde na nadvoznjaku
'Zoran Grizelj/Vecernji list'
13.02.2010.
u 11:43

Potez Ravča - Vrgorac zanimljiv je i USKOK-u: istražuju kako je bivša, netom iz pritvora puštena, uprava HAC-a sklapala ugovore o gradnji bez dozvola

Hrvatske autoceste pune su dvije godine gradile dio Dalmatine od Ravče do Vrgorca bez građevinske dozvole! Riječ je o dionici od 10 kilometara koja je već dobrim dijelom i sagrađena, a da nije bilo krize, već bi bila puštena u promet.

Službeni razlog: Istekao ugovor
Iako u HAC-u službeno objašnjavaju da su radovi na toj dionici zaustavljeni zato što je istekao ugovor s glavnim izvođačem radova i da je rok završetka pomaknut do kraja 2011. godine, naš izvor iz HAC-a potvrdio nam je da za dionicu nije postojala ključna dozvola.

Neslužbeno, taj je dio Dalmatine zanimljiv i USKOK-u, te su istražitelji od HAC-a zatražili dokumentaciju. Među ostalim, sumnjivo im je i kako je bivša vodeća ekipa HAC-a, koja je proteklih dana puštena iz pritvora, sklapala ugovore o gradnji bez potrebnih dozvola.

Odluku o zaustavljanju radova donijela je uprava HAC-a nakon što je novog direktora građenja Ivicu Mlinarevića (bivšeg člana smijenjene uprave) zadužila da pročešlja svu dokumentaciju o toj dionici. HAC bi građevinsku dozvolu Ravča – Vrgorac trebao dobiti u idućih desetak dana, a radove će nastaviti za dva tjedna, dokad će Vlada dati suglasnost na plan građenja za 2010.. U HAC-u neslužbeno kažu da su prije bila drukčija vremena i kako se, eto, gradilo i bez dozvole te da sada žele promijeniti tu praksu.

Uz istu dionicu afera o poskljupljenju izgradnje
No, uz dionicu Ravča – Vrgorac koja je dio autoceste Zagreb – Split – Dubrovnik već su se vezale afere jer je zbog izmjene trase dionice od Ravče do Ploča taj dio autoceste poskupio 443,7 milijuna kuna. Zbog tih se izmjena mijenjao i Prostorni plan Splitsko-dalmatinske županije, ali to svejedno nije opravdanje zašto je HAC gotovo i završio gradnju tih deset kilometara, a nije ishodio građevinsku dozvolu. U cestogradnji je uobičajeno da istodobno počinje gradnja ceste i rješavaju se dozvole, ali bez građevinske dozvole moguće je samo izvoditi zemljane radove.

USKOK je, neslužbeno doznajemo, od zagrebačkoga ŽDO zatražio dokumentaciju o vrsti utrošene boje za bojenje tunela te strojevima koji su radili na gradilištima tunela Sv. Rok i Mala Kapela. Tu je dokumentaciju policija, naime, prikupila u HAC-u još u studenome, kada su petorica osumnjičenih za malverzacije u HAC-u oko bojenja dvaju tunela "teških" 22 milijuna kuna i uhićena te je predala odvjetništvu koje je i pokrenulo kazneni postupak protiv osumnjičenih.

Komentara 6

SI
Sinatra
13:01 14.02.2010.

GERO2, u pravu si. Ishodovanje građevinske dozvole u Hrvatskoje je legalizirano silovanje i pljačka. Perfidno smišljena metoda kako opljačkati.

DU
Deleted user
14:19 14.02.2010.

topgen Trebaju nama ceste ali zakon je za sve isti ili nije?

Avatar Topgen
Topgen
12:03 14.02.2010.

Nekima je vaznija neka dozvola kojom mogu nekoga ucjenjivati da bi zadovoljili osobne frustracije ... nego Dalmatina. Neka nama Dalmatine a vi \"istrazujte\" jos 100 godina ako treba. ( A ako dozvole nema , napisite je , bar to nije tesko ).

Važna obavijest
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije