Hrvatske autoceste pune su dvije godine gradile dio Dalmatine od Ravče do Vrgorca bez građevinske dozvole! Riječ je o dionici od 10 kilometara koja je već dobrim dijelom i sagrađena, a da nije bilo krize, već bi bila puštena u promet.
Službeni razlog: Istekao ugovor
Iako u HAC-u službeno objašnjavaju da su radovi na toj dionici zaustavljeni zato što je istekao ugovor s glavnim izvođačem radova i da je rok završetka pomaknut do kraja 2011. godine, naš izvor iz HAC-a potvrdio nam je da za dionicu nije postojala ključna dozvola.
Neslužbeno, taj je dio Dalmatine zanimljiv i USKOK-u, te su istražitelji od HAC-a zatražili dokumentaciju. Među ostalim, sumnjivo im je i kako je bivša vodeća ekipa HAC-a, koja je proteklih dana puštena iz pritvora, sklapala ugovore o gradnji bez potrebnih dozvola.
Odluku o zaustavljanju radova donijela je uprava HAC-a nakon što je novog direktora građenja Ivicu Mlinarevića (bivšeg člana smijenjene uprave) zadužila da pročešlja svu dokumentaciju o toj dionici. HAC bi građevinsku dozvolu Ravča – Vrgorac trebao dobiti u idućih desetak dana, a radove će nastaviti za dva tjedna, dokad će Vlada dati suglasnost na plan građenja za 2010.. U HAC-u neslužbeno kažu da su prije bila drukčija vremena i kako se, eto, gradilo i bez dozvole te da sada žele promijeniti tu praksu.
Uz istu dionicu afera o poskljupljenju izgradnje
No, uz dionicu Ravča – Vrgorac koja je dio autoceste Zagreb – Split – Dubrovnik već su se vezale afere jer je zbog izmjene trase dionice od Ravče do Ploča taj dio autoceste poskupio 443,7 milijuna kuna. Zbog tih se izmjena mijenjao i Prostorni plan Splitsko-dalmatinske županije, ali to svejedno nije opravdanje zašto je HAC gotovo i završio gradnju tih deset kilometara, a nije ishodio građevinsku dozvolu. U cestogradnji je uobičajeno da istodobno počinje gradnja ceste i rješavaju se dozvole, ali bez građevinske dozvole moguće je samo izvoditi zemljane radove.
USKOK je, neslužbeno doznajemo, od zagrebačkoga ŽDO zatražio dokumentaciju o vrsti utrošene boje za bojenje tunela te strojevima koji su radili na gradilištima tunela Sv. Rok i Mala Kapela. Tu je dokumentaciju policija, naime, prikupila u HAC-u još u studenome, kada su petorica osumnjičenih za malverzacije u HAC-u oko bojenja dvaju tunela "teških" 22 milijuna kuna i uhićena te je predala odvjetništvu koje je i pokrenulo kazneni postupak protiv osumnjičenih.
GERO2, u pravu si. Ishodovanje građevinske dozvole u Hrvatskoje je legalizirano silovanje i pljačka. Perfidno smišljena metoda kako opljačkati.