Karlovac je grad parkova, rijeka, piva, renesansne jezgre i – biciklista, od kojih se neki i dalje oporavljaju od gorkih iskustava s lanjskom policijskom akcijom kažnjavanja. Kaznu ste mogli zaraditi “samo” vožnjom Radićevom ulicom.
Upravo iz razloga da se takve stvari više ne ponavljaju, ozakonjena je vožnja starom jezgrom, kojom se Karlovčani voze otkad je bicikla kao prijevoznog sredstva, što pozdravljaju u Sportsko-rekreacijskom klubu Pedala laganini.
Ne kao Amsterdam, ali...
No, postavlja se pitanje ima li Karlovac koji je, kao što se kaže, kao stvoren za vožnju na dva kotača, prikladnu biciklističku infrastrukturu. S članom Pedale Zlatkom Lenuzzijem obilazimo grad i zaključujemo da postoji puno staza za bicikliste, ali ipak nedovoljno. Mnoge su nestalne, pa se na nekim mjestima jednostavno prekidaju.
– Kada su se određivale biciklističke staze u gradu i po županiji, nama se nitko nije obratio – upućuje primjedbu vlastima Lenuzzi.
Dodaje da je američki grad Portland prilagodio svoj prometni sustav amsterdamskom, gdje su svi sudionici u prometu podređeni biciklistu.
– No, to su ogromne investicije koje su neprimjenjive u Karlovcu. Ipak bi trebalo ubuduće za projektiranja prometnica predvidjeti da one obuhvate i biciklističke staze – smatra Lenuzzi.
Problem su zapuštene prometnice. Asfalt je dotrajao, rupe su česte, ali najgore je zasigurno na nogostupu, odnosno biciklističkoj stazi na Prilazu Većeslava Holjevca, koji spaja četvrt Banija sa središtem grada i četvrti Rakovac.
Prometno obrazovanje
Samo od semafora kod pothodnika do kupskog mosta tri su poveće rupe od granata, ali tu su i ostala oštećenja prouzrokovana neodržavanjem, iako je riječ o najprometnijem dijelu grada. Staza u Tomislavovoj ulici blokirana je s četiri stalka za bicikle, a iz Grada najavljuju da bi obrtnicima koji su to napravili uskoro mogle uslijediti kazne.
– Najvažnije je usaditi u građane prometnu kulturu kroz školski sustav. Biciklisti, pješaci i vozači automobila međusobno se moraju poštovati – kaže Lenuzzi.