MORH je uspio naplatiti dugove od teleoperatora koji su, pod čudno složenim ugovorima rabili vojne repetitore, a vojska još plaćala i struju. Uštedjet će i dodatnih 430.000 kuna otkazom ugovora koji je “tjerao” ministra i načelnika stožera OS da komuniciraju satelitskim telefonima!? Kada je novopečeni ministar obrane Ante Kotromanović preuzeo ministarstvo, a nije zaplakao, bilo je to i čudno, a kada je, nakon smanjivanja vojnog proračuna rekao da ima prostora za štednju, bio je to dobar vic. No, malo pomalo, uspijeva.
Kotromanović “stišće gdje god može.” Poskidao je i 1000 fiksnih telefona, povoljnijim pregovaranjima o javnoj nabavi štedi milijun po milijun. U ministarstvu računaju i na veliku uštedu od 70 mil. kn godišnje promjenom uredbe o beneficiranom radnom stažu, koji ostaje samo operativnim vojnicima. U MORH-u sada radi 1115 ljudi, a cijeli sustav ne broji više od 16 tisuća. I tu je stiskanju kraj – u 10 godina iz sustava otišlo je otprilike 20.000 ljudi!? Kako ministar i načelnik stožera general Drago Lovrić inzistiraju na većem trošenju novca za obuku, vježbe i dovođenje u red naoružanja i opreme, svaka ušteđena kuna prelit će se vojsci. Ušteda je i to što će 2013. RH iz Afganistana povući 100 vojnika (sada 350).
Načelnik i ministar zadovoljni su što je borbena gotovost tenkova dignuta na 80 posto, a borbenih zrakoplova na 75 posto (5 do 6 Migova). Očekuju da će državni vrh do kraja srpnja održati sjednicu Vijeća obrane o nabavi borbene eskadrile aviona. Mađari nude 6 svojih Gripena, no lizing bi stajao otprilike 65 mil. eura godišnje, a tog novca nema. Do početka 2013. potpisat će gradnju prototipa ophodnog broda, a s Đurom Đakovićem ugovara se prodaja desetaka oklopnjaka, Patria namijenjenih MORH-u, kako bi se namakao novac za mornaricu i zrakoplovstvo. Procjenjuje se da je vojsci zasad dosta 60-ak Patria, a kreće i naoružavanje novih s topovima 30 mm što će biti nova referenca i proizvođačima.
Štedljivi MORH će od MUP-a tražiti da oni preuzmu dio troškova za vojni ordinarijat (15 mil. kn godišnje).
Sad bi slijedeće trebao ugraditi na one stare MIG-ove pedale da se ne troši gorivo...