Ovih je dana u Orebiću prvi put održan novi glazbeni festival klasične glazbe. Njegov glavni ravnatelj čuveni je argentinski tenor, skladatelj i dirigent Jose Cura. Maestro Cura u Hrvatskoj je nastupao više puta, i to u različitim ulogama, dokazujući svoju upravo renesansnu svestranost, ali i smisao za marketing. Prvi je nastup imao u Rijeci 2006., na poziv tadašnje intendantice HNK Ivana pl. Zajca, karizmatične Mani Gotovac. Pjevao je na Riječkim ljetnim noćima, u prepunom trsatskom perivoju uz našu odličnu mezzosopranisticu Dubravku Šeparović-Mušović, orkestar Riječke opere i dirigenticu Nadu Matošević. Potom se na tom riječkom ljetnom festivalu, sada već ugaslom, okušao i u opernoj režiji potpisujući Leoncavallovu poznatu operu “Pagliacci”. Onda je, nakon dulje hrvatske stanke, nastupio i na zagrebačkom open air festivalu 2018. godine uz Umjetnički paviljon, nad kojim je savjetničke
i umjetničke ingerencije imala i Mani Gotovac, koja je o Curi vrlo nadahnuto pisala i u svojim autobiografskim knjigama, pa je taj tenor završio i u hrvatskoj literaturi.
Na tom zagrebačkom nastupu Cura je pjevao uz još jednu u nizu odličnih hrvatskih sopranistica koja uglavnom pjeva na stranim pozornicama Evelin Novak, te uz Festivalski orkestar i dirigenta Diana Chobanova na rođendan Nikole Tesle, Tesli u čast. Publici Umjetničkog paviljona predstavio se i kao autor fotografija. A lani se Argentinac pojavio u doista slikovitom Orebiću, na inaugurativnom koncertu novog festivala koji je u dogovoru s orebićkim vlastima osmislila menadžerica, vlasnica agencije za operne pjevače iz Wuppertala Sandra Milankov. Ona od svoje druge godine ljetuje u Orebiću, te je nakon godina i godina razmišljanja krenula u projekt koji je nazvala Festival grada kapetana. Jer Orebić je doista grad pomorskih kapetana, grad slavne povijesti i tradicije, grad koji jedini uz Hamburg i Pirej ima tradiciju da se na pozdrav broda sirenom otpozdravlja zvonom crkve. U orebićkom slučaju to je crkva Gospe od anđela. Sanda Milankov za svoj je ambiciozni festival našla partnere u gradu Orebiću i njegovoj Turističkoj zajednici. Na inaugurativni koncert održan lani početkom rujna pozvala je i danas vodeću hrvatsku sopranisticu Kristinu Kolar, nacionalnu prvakinju iz riječkog HNK Ivana pl. Zajca, dirigenticu Mariju Ramljak, te domaći Dubrovački simfonijski orkestar. I, naravno, tenorsku zvijezdu Josea Curu, koji je prošle godine novinarima predstavljen kao umjetnički ravnatelj novog festivala, a i dao je, vrlo dobrohotno, čitav niz intervjua. Koncert je snimila i Hrvatska televizija, emitiran je, čini mi se, nekoliko puta, a Cura je kao intervju i Tončici Čeljuski. Pri tome je novinarima isticao ljepote Orebića i Pelješca.
Članovi Vijeća su se odlučili da će taj nova ipak uložiti u Curin festival, s kojim su,prema zapisniku, sklopili ugovor po kojemu će tenor voditi festival tri godine. I dok Sandra Milankov u ime udruge koju je registrirala u Orebiću, a čiji je glavni posao trebala biti organizacija Festivala grada kapetana, priprema tužbu za zaštitu intelektualnog vlasništva, pogled na fotografije političkih odličnika koji su došli u Orebić na Curin festival dokazuje da je pred Sandrom Milankov ne samo pravna, nego i politička bitka. Jer Cura trenutačno uživa podršku najmoćnijih ljudi Dubrovačko-neretvanske županije čiji je položaj dodatno ojačan otvaranjem Pelješkog mosta. Pa tko bi im sada normalan išao stati na rep?