Čvor Brijesta na pristupnoj cesti Pelješkom mostu gradit će austrijski Strabag. Tako su odlučili u Hrvatskim cestama nakon što su na javno nadmetanje za gradnju tog čvora pristigle dvije ponude. Uz Strabag, taj čvor preko kojeg će Pelješki most biti spojen na postojeće ceste na poluotoku dok se ne sagrade nove želio je graditi i grčki Avax. Procijenjena vrijednost radova za taj posao iznosila je 42 milijuna kuna bez PDV-a, a obje pristigle ponude bile su više od tog iznosa. Strabag je tako ponudio da će čvor Brijesta sagraditi za 47,7 milijuna kuna, a Avax za 53 milijuna kuna. Nakon pregleda i ocjena ponuda, u HC-u su odlučili da čvor Brijesta grade Austrijanci koji su dali ekonomski najpovoljniju ponudu.
A kriteriji za izračun bodova za odabir ekonomski najpovoljnije ponude bili su cijena koja je donosila maksimalnih 70 bodova, rok dovršetka radova nosio je maksimalno 20 bodova dok se za jamstvo za otklanjanje nedostataka u jamstvenom roku moglo dobiti najviše 10 bodova. Znači, ukupno se moglo dobiti najviše 100 bodova. Strabag je za cijenu dobio 70 bodova, a Avax 62,98 bodova. Austrijanci su ponudili da će čvor sagraditi za devet mjeseci i za to su dobili 17,78 bodova, a Grci su tvrdili da će taj posao obaviti za osam mjeseci za što su dobili 20 bodova.
Obje tvrtke ponudile su desetogodišnji jamstveni rok za što su dobile po 10 bodova. Tako je na kraju Strabag dobio 97,78, a Avax 92,98 bodova. U odluci i odabiru Strabagove ponude navodi se da Hrvatske ceste imaju osigurana sredstva za prihvat ponude te tvrtke dok se za Grčku ponudu navodi da prelazi ta osigurana sredstva te da je stoga ta ponuda neprihvatljiva. Grci se sad imaju pravo žaliti na tu odluku o odabiru Državnoj komisiji za kontrolu postupaka javne nabave. Strabag inače gradi pristupne ceste Pelješkom mostu, dionicu Duboka – Sparagovići, a Avax gradi stonsku obilaznicu, podionice Sparagovići – Prapratno – Doli.
>> Pogledajte i ovaj video: Premijer Plenković se prvi put prošetao dijelom Pelješkog mosta
Bože dragi: Kinezi buju gotovi sa mostom a mi bumo još uvijek tražili ko bi nam gradili pristupne ceste...