HRVATSKA NA SAJAM U MÜNCHEN DOLAZI S NOVOM STRATEGIJOM

Hrvatski zaokret prema cjelogodišnjem održivom turizmu

Na münchenskom sajmu turizma f.re.e osim tradicionalnog sunce-more odmora predstavit će se i sadržaji koji mogu biti razlog dolaska u Hrvatsku i izvan glavnog dijela sezone
Foto: Ministarstvo turizma
1/6
18.02.2023.
u 18:03

Na minhenskom sajmu turizma  osim tradicionalnog sunce-more odmora predstavit će se tako i sadržaji koji mogu biti razlog dolaska u Hrvatsku i izvan glavnog dijela sezone. Njemački partneri, ali i potencijalni gosti koji rado posjećuju turističke sajmove tako će, među ostalim, imati priliku doznati što Hrvatska nudi u gastronomiji i od aktivnog turizma, ali, recimo, i što ima za ponuditi zaleđe

Hrvatski gosti broj jedan, Nijemci, prvi dobijaju priliku upoznati se s novim strateškim zaokretom hrvatskog turizma. Pred najbrojnije, a slobodno se može reći i naše najodanije turiste, Hrvatska će na skori turistički sajam u München, u regiju odakle i dolazi ponajviše njemačkih gostiju, s jasnim opredjeljenjem kako je budućnost hrvatskog turizma održivost i cjelogodišnje poslovanje.  Održivi turizam za hrvatske domaćine nije ni prije bio nepoznanica, mnogi objekti već su uvelike prigrlili sve zakonitosti odgovornog, zelenog poslovanja, no sada iza toga stoje i strateški dokumenti s državne razine, ali i EU financijski izvori koji sve mogu stvari dodatno pogurati u željenom smjeru.  

Strategija razvoja održivog turizma do 2030. usklađena je s Tranzicijskim putom za turizam EU, koji je okosnica budućeg Europskog plana turizma do iste godine, a itekako je važno sve to prezentirati Nijemcima koji su već lani dolascima i noćenjima u Hrvatskoj srušili sve predpandemijske rekorde. I to ne za malo. U 2022. njemačkih je gostiju kod nas bilo gotovo 3,5 milijuna i 14 posto više nego 2019., a u noćenjima su tu rekordnu godinu prebacili za čak 18 posto. 

Dobre brojke mogu se očekivati i ove godine, a poruke o održivosti u Njemačkoj svakako padaju na plodno tlo. Tamošnja istraživanja pokazuju rast osviještenosti o značaju održivog turizma, posebice, recimo, među turističkom populacijom između 18 i 24 godina starosti. Štoviše, 54 posto svih njemačkih putnika već sada prednost daje destinacijama koje se nastoje odmaknuti od masovnog turizma, koji je definitivno u raskoraku s održivosti.

26.08.2020., Bol - Par iz Njemacke odlucio se vjencati na najpoznatijoj plazi u Hrvatskoj, Zlatnom ratu. Turisti su se cudili ovom neuobicajenom prizoru. Photo: Igor Soban/PIXSELL
Foto: Igor Soban/PIXSELL

Na minhenskom sajmu turizma  osim tradicionalnog sunce-more odmora predstavit će se tako i sadržaji koji mogu biti razlog dolaska u Hrvatsku i izvan glavnog dijela sezone. Njemački partneri, ali i potencijalni gosti koji rado posjećuju turističke sajmove tako će, među ostalim, imati priliku doznati što Hrvatska nudi u gastronomiji i od aktivnog turizma, ali, recimo, i što ima za ponuditi zaleđe, te kontinentalne županije.

Prvi puta će na jednom sajmu sudjelovati i turistički vodiči koji će iz prve ruke pričati o hrvatskim atrakcijama, a sve pod novom oznakom  održivog turizma 'Hrvatska prirodno tvoja'. Hrvatski nastup će zasigurno  imati dodatnog odjeka, jer je Hrvatska zemlja partner ovogodišnjeg sajma turizma u Münchenu, ali sad već i zbog uhodane suradnje s utjecajnim njemačkim ADAC-om. 

Vjeruje se da se lanjska rekordna posjeta može dijelom zahvaliti upravo  sporazumu potpisanom 2021. s ovim utjecajnim autoklubom. A što je još bolje, posljednje ADAC-ovo istraživanje pokazuje kako među Nijemcima, usprkos opterećenjima inflacijom, energetskom krizom, ratom u Ukrajini..., želja za putovanjima ne jenjava. Potvrdilo se da su im domaće destinacije i dalje najzanimljivije, ali potom slijede Španjolska, Italija, Turska, Austrija i na petom mjestu Hrvatska, koja za sobom ostavlja jednu turistički itekako etabliranu Grčku.

16.02.2023., Stara gradska jezgra, Dubrovnik - Nastavlja se niz lijepog i toplog vremena . Photo: Grgo Jelavic/PIXSELL Photo: Grgo Jelavic/PIXSELL
Foto: Grgo Jelavic/PIXSELL

Inače, u Münchenu će se hrvatska ministrica turizma Nikolina Brnjac sastati s predstavnicima ADAC-a, drugim partnerima, te s bavarskom ministricom prehrane, poljoprivrede i šumarstva Michaelom Kaniper. Sajamsko tkanje ovogodišnje turističke sezone na tom tržištu nastavit će se potom na sajmovima u Stuttgartu i Berlinu.

Svaki uloženi euro u promociju u Njemačkoj višestruko se isplati. Nijemci spadaju u ponajveće svjetske putnike, godišnje ih samo na duža putovanja od pet dana odlaze  deseci milijuna. U najboljoj godini ikad 2019. bili su na čak 70,8 milijuna takvih putovanja.  Očito, ima potencijala da ih u Hrvatsku svake godine dođe i više od 3,5 milijuna.

VIDEO Radnici za sezonu nikad nisu bili tako traženi: I u susjednoj zemlji vape za radnom snagom

Komentara 2

KR
krena
16:28 18.02.2023.

Ja ću im ponuditi kamp kućici u jednoj vukojebini blizu mora. Rekreacija će im biti kopanje rupa za masline. Te zalijevanje mladih posađenih maslina. Imati će popust po iskopanoj rupi 15 eura. Aktivni robinzonski turizam !

FO
forfun
16:48 18.02.2023.

Bravo #krena

Važna obavijest
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije