Roditelji pokojnog Dražena Dolenca dobit će ukupno 416.000 kuna odštete od HŽ putničkog prijevoza zbog naleta vlaka na automobil u kojem je poginuo njihov sin te još jedna osoba, a dvije su osobe teško ozlijeđene.
Odlučio je to Općinski sud u Bjelovaru zaključivši kako je upravo strojovođa vlaka u prosincu 2015. skrivio strašnu prometnu nesreću na željezničko-cestovnom prijelazu Male Sredice na pruzi Križevci – Bjelovar. Vlak je tada naletio na taksi-kombi u kojem su bili vozač i šestero putnika, od kojih je troje lakše ozlijeđeno.
Inače, Vrhovni sud prije par mjeseci potvrdio je nepravomoćnu presudu Županijskog suda u Bjelovaru prema kojoj je bivši strojovođa HŽ-a osuđen na dvije godine zatvora bezuvjetno.
Istraga Agencije za istraživanje nesreća pokazala je kako je tog dana “prometno-upravljački i signalno-sigurnosni infrastrukturni podsustav na željezničko-cestovnom prijelazu Male Sredice bio u kvaru”. O tome je bio obaviješten i strojovođa te je upozoren da mora potpuno usporiti kad dođe blizu tog prijelaza.
No, u izjavi odmah nakon nesreće strojovođa je rekao kako je “mislio da je neosiguran željezničko-cestovni prijelaz drugi po redu od kolodvora Bjelovar”. Nakon tragedije, strojovođa je odmah dobio izvanredan otkaz ugovora o radu.
U HŽ Putničkom prijevozu svu krivnju svalili su na HŽ infrastrukturu koja je napravila “katastrofalan sigurnosni propust koji je direktno utjecao na sigurnost cestovnih vozila jer od policije nije zatraženo da privremeno zabrani ili posebno ograniči promet na to cesti sve dok se uređaj ne osposobi”.
“Osim toga, vozač koji se vozilom približava prijelazu ceste preko željezničke pruge dužan je kretanje prilagoditi tako da se može zaustaviti prije nego što stupi na prugu. Strojovođa vlaka, čim je vidio da je vozač protupropisno započeo prelazak preko pruge, poduzeo je sve radnje, ali zbog zaustavnog puta nije mogao izbjeći nalet”, upozoravaju u HŽ Putničkom prijevozu.
No, Općinski sud zaključio je kako je teška prometna nesreća počinjena isključivom krivnjom strojovođe koji je bio obaviješten o kvaru sigurnosnog sustava na tom prijelazu te je morao usporiti prilikom dolaska.
Vještaci su ustanovili kako je u trenutku dolaska taksi-kombija do prijelaza polubranik na pruzi bio podignut, a svjetlosno-zvučna signalizacija nije bila upaljena. Ništa nije upućivalo da je uređaj u kvaru. Tog jutra bila je gusta magla i prilično smanjena vidljivost, pa je vozač taksija vrlo oprezno i polako vozio na prijelazu brzinom od 15-ak kilometara na sat.
Iz konačnog izvještaja Agencije za istraživanje nesreća u zračnom, pomorskom i željezničkom prometu, utvrđeno da se “upravo spornog 28. prosinca 2015. u 10.39 sati uređaj željezničko-cestovnog prijelaza Male Sredice uključio sam od sebe, odnosno polubranici su se spustili u donji položaj, a potom podigli sami od sebe u otvoreni položaj, te je uređaj ostao u kvaru do idućeg dana”.
Stravična nesreća dogodila se kobnog dana u 13.19 sati, a sud zaključuje kako bi se izbjegla da je strojovođa slijedio upute koje je tog jutra dobio u HŽ-ovu uredu u Bjelovaru.
Tko ima prednost na moru, bilo teritorijanle ili međunarodne, jedrilica ili tanker? Ako se sudare, koji je epilog? Postoji zdrava pamet... da trebao je vozač kombija bolje pogledati, osobo nikad, ama baš nikad nisam prošao preko pruge a da nisam zaustavio auto i pogledao, neovinso i signalizaciji, budući da kod nas često ginu vozači, i uvijek kao nisu se pridržavali signalizacije, a ja sam uvjeren da je problem u neodržavanju i kvaru istih, no doživim često blicanje i trubljenje drugih, što sa stao a signalizacije nema... Strojovođa je pogrešio kao i sustav, jer netko od uhljeba je morao sjesti u auto i postaviti znak da je signalizacija u kvaru, što se i dan danas ne radi! Da osudili su strojovođu, s pravom, ali ja bih osudu dignuo i mnogo više...