Usporedo s ubrzanim radovima na uklanjanju posljedica teške željezničke nesreće u subotu u Rijeci, kako bi se promet na pruzi Rijeka-Zagreb što prije normalizirao, pojavile su se i prve kontroverze oko uzroka te nesreće.
Sumnje u sabotažu izrazili su strojovođa Nenad Jurinčić i predsjednik Sindikata strojovođa Nenad Mrgan, prema čijim riječima se nesreća mogla izbjeći na kolodvoru Škrljevo 20 kilometara ispred Rijeke, gdje je Jurinčić zbog gubljenja zraka iz sustava iz sigurnosnih razloga i sumnje u (ne)ispravnost kompresora zaustavio vlak, ali ga je ubrzo nakon toga ponovno pokrenuo jer mu je to dopustio pregledač vagona.
- Ja sigurno nisam napravio nikakvu pogrešku - rekao je Jurinčić za Dnevnik HTV-a.
U Hrvatskim željeznicama navodno tvrde da nije bilo tako, nego je strojovođa pokrenuo vlak prije nego što su uspjeli "otkačiti" dva vagona. Šef prometne sekcije HŽ-a iz Rijeke Miljenko Belančić, koji od subote ujutro koordinira raščišćavanje poprišta nesreće kategoričan je pak u tvrdnji kako se o uzrocima nesreće ne može argumentirano govoriti dok policija i osnovano povjerenstvo HŽ-a ne dovrše istragu.
Belančić: Nesreću nije skrivio retardant, uzrok ljudska pogreška?
– Četiri ekipe radnika od subote prijepodne neprekidno uklanjanju posljedica nesreće, ne staju ni noću – rekao je danas Miljenko Belančić, šef riječke Prometne sekcije Hrvatskih željeznica.
Ljudski faktor
Nadaju se normalizaciji željezničkog prometa za Rijeku i iz nje u ponedjeljak uvečer ili najkasnije u utorak, priča Belančić na poprištu teške željezničke nesreće koja se u 3.05 sati u noći na subotu dogodila na domak kolodvora Sušak–Pećine u Rijeci. Belančić koordinira poslom raščišćavanja tona željeza i rasutog materijala koji je ostao na pruzi i pokraj nje.
– Apsolutno je netočno da je uzrok nesreće prskanje pruge kemijskim sredstvima jer nismo obavljali nikakve radove zaštite na infrastrukturi – kazao je Belančić demantirajući tako medijska nagađanja da je i za tu nesreću, kao za onu u Rudinama, kriv – retardant.
Prema njemu, preuranjeno je govoriti i o uzroku i o šteti jer je to stvar istrage koja još nije ni blizu završnoj fazi. Uz policijsku istragu obavljaju se i istražne radnje koje provodi povjerenstvo HŽ-a. Neslužbeno doznajemo da je nesreću navjerojatnije uzrokovala ljudska greška.
– Ako se utvrdi nečija odgovornost i eventualna krivnja za nesreću, povjerenstvo će pokrenuti stegovni postupak – najavio je Belančić.
Spašavaju sadržaj
Radnici su danas s pomoću dizalice neoštećene kontejnere prebacivali u kamione Luke Rijeka koji su ih odvezli do luke i spasili što se još moglo spasiti od njihova sadržaja. Potom će se oštećeni kontejneri i vagoni prebaciti do kolodvora Škrljevo kako bi se sutra popravili kolosijeci i kontaktna mreža.
Stravičan prizor pokraj garaže trgovačkog centra Tower – 16 teretnih vagona zgužvanih kao da su od papira – i danas je privlačio pozornost mnoštva Riječana, a neki se još nisu uspjeli oporaviti od šoka.
Banda prisiljava strojovođu da dade izjavu koja nebi teretila mafijase...sramota u sta se palicija upusta.