U TRAVNJU POGINULO 16 OSOBA

Stručnjak o crnom nizu na cestama: Dok god se to ne promijeni, neće se promijeniti ni kultura u prometu

Foto: PIXSELL
1/12
21.04.2021.
u 08:47

– Kako ćete kazniti nekoga tko se vozi 180 do 200 kilometara na sat, snima se mobitelom i pogine. Ako se on ne boji smrti ili toga da ostane invalid, zar će se bojati kazne od 10.000 kuna? – zaključuje ovlašteni sudski vještak za promet Goran Husinec

Od početka ovog mjeseca na hrvatskim je prometnicama poginulo 16 osoba, a njih šest poginulo je u protekla tri dana.

Posljednja prometna nesreća koja je Hrvatsku zavila u crno bila je ona u Zadru, gdje su poginula dvojica mladića u dobi od 20 i 21 godine kad im je 18-godišnjak u Mercedesu oduzeo prednost. Početkom mjeseca, odnosno 6. travnja, u prometu su život izgubila također dvojica mladića u dobi od 18 godina. Oni su Volkswagenom u mjestu Stara Baška na Krku uslijed neprilagođene brzine sletjeli u provaliju duboku 70-ak metara i na mjestu poginuli. S njima je u automobilu bila i djevojka koja je preživjela te pozvala policiju.

Šokantna je bila i nesreća u selu kod Nove Gradiške gdje je 31-godišnjak posuđenim automobilom bez vozačke dozvole jurio 186 kilometara na sat te svoju ludu vožnju prenosio uživo na društvenoj mreži. Sletio je s ceste i na mjestu poginuo.

Nesreće sa smrtnim posljedicama dogodile su se i u Brinju na Korčuli, gdje je poginuo 21-godišnjak, u Gornjem Vratnu život je izgubio 49-godišnji motociklist, kao i na Korčuli gdje je stradao 22-godišnji policajac izvan službe. Na bjelovarskoj obilaznici poginulo je 15. travnja dvoje ljudi nakon što je starijem vozaču pozlilo tijekom vožnje... Jučer je u Svetom Ivanu Zelini u slijetanju automobila poginulo dijete, a u tunelu Mala Kapela život je izgubio strani državljanin.

Dio je to tragičnih nesreća koje su se samo ovaj mjesec dogodile na hrvatskim cestama, a prometni stručnjak i ovlašteni sudski vještak za promet Goran Husinec kaže kako povećani broj nesreća nije neočekivan.

– Očekivan je blagi porast stradalih. Dosad je bio lockdown, mladi nisu izlazili i jednostavno se dogodila jedna kolektivna depresija, depresivno stanje kod mladih ljudi koji više ne mogu izdržati taj novi način života. Ne mogu više izdržati da ne idu van i sad su malo popustili sa svime time i počelo se događati to što se događa – rekao nam je Husinec.

Ističe da to nije opravdanje za nesreće koje se događaju, ali je razlog.

– Na psihu mladih utječe korona i cjelokupna situacija u društvu. Mladi jednostavno ne vide izlaz, ne vide bolju budućnost. Što će raditi nego divljati autom. Željni su dokazivanja, željni su svega, ne vide ništa pametno, ne vide nekakvu perspektivu u poslu i jednostavno su podivljali. Onaj koji je mentalno slabiji i koji je prije bio problematičan, sada je prešao granicu. Oni koji su bili granični, sad su zbog te situacije preskočili granicu normalnog ponašanja – smatra Husinec.

Po njegovu mišljenju, ljepše vrijeme i otvaranje kafića također je razlog većeg broja nesreća, a najveći problem u svemu je to što se vozači ne boje kazni.

– Naši vozači uopće se ne boje kazni. Imao sam slučajeva kad vozači kažu da će opet raditi prekršaje jer su uvjereni da kaznu neće morati platiti. Uvjereni su da će se nekako izvući, da će otići u zastaru i da mu ovrha ne može blokirati račune kad ih nema. I što da kažete takvim ljudima? Rješenje je jako teško jer represijom više ne možemo. Imamo velike kazne, zatvorske, no to ne pomaže – kaže Husinec i ističe:

– Stanje u prometu odraz je stanja u društvu. Kada ćemo imati normalno i kulturno društvo, onda ćemo automatski imati i bolje stanje u prometu. To je ključno. U pat-poziciji smo. Kazne više ne možemo dizati jer su kazne goleme. Ali ljudi se kazni ne boje. Što ćete vi nekoga kazniti tko se vozi 180-200 kilometara na sat, snima se mobitelom i pogine. Ako se on ne boji smrti, da ostane invalid, kako će se bojati kazne od 10.000 kuna? – kaže.

Problem kod naših vozača je uvelike mentalitet.

– Imamo dva problema. One siromašne na rubu egzistencije koji se odaju alkoholu, drogi, jadni su općenito, i one koji imaju novca i obijesni su. Mladi koji danas voze skupe automobile svojih očeva rodili su se u tim autima i nemaju kulturu vožnje. To su problemi, a ne ima li netko zimske gume ili ljetne – kaže Goran Husinec i zaključuje, dok god se ne promijeni mentalitet naših vozača, da se neće promijeniti ni kultura u prometu.

VIDEO Vozač jurio 186 kilometara na sat i na mjestu poginuo

Komentara 40

VA
varto
09:26 21.04.2021.

Čovjek je na žalost točno detektirao problem

DU
Deleted user
10:12 21.04.2021.

ovo je rijetko pametan covjek i brutalno je dobro sazeo stanje drustva i uzrok problema - hladna analitika i potpuno je u pravu

Avatar Point_of_view
Point_of_view
09:45 21.04.2021.

50% zagrebačkih ulica bi morale biti pješačke zone! Jer ne ispunjavaju osnovne uvjete za promet. Niti imaju nogostupe, niti su dovoljne široke za dvosmjerni promet. Isto vrijedi i za sela, posebno po Slavoniji, gdje su prometnice kroz mjesta ravne, bezz usporivača i bez nogostupa. Najveći problem u svemu ovome je država, odnosno njene institucije. Kako može netko propasti u provaliju duboku 70 m a da nije probio zaštitnu ogradu? Znači, nema je! Za ovaj zadnji slučaj kod Zadra, jedna gospođa veli, da su tu uvečer i noću vozi rally i nitko se nije sjetio stavit usporivače, pa ako vozi brže od 50 km/h neka mu je auto uništeno.

Važna obavijest
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije