U Zagrebu je najveći hrvatski lanac craft burgera Submarine proslavio deseti rođendan. Osnovan 2014., od strane dva prijatelja i entuzijasta u craft burgerima, Alexa Lazinice i Dragoljuba Božovića, Submarine je vrlo brzo postao sinonim za najkvalitetnije burgere, a danas iste probati na čak 20 lokacija u Hrvatskoj i Rumunjskoj.
Submarine burger, ljubav prema burgerima koja je u potpunosti osvojila nepca zagrepčana, a kasnije i svih koji su ih probali, sinoć je proslavio deseti rođendan. Pojavili su se 2014. godine na uspavanom zagrebačkom gastro tržištu i napravili su pravu revoluciju. Od paradigme kako je burger samo brza hrana, ekipa iz Submarinea je uspjela napraviti potpuni zaokret i učinila ga ukusnim i uravnoteženim obrokom koji se jede polako, u društvu najbližih osoba. I baš taj osjećaj doma i obitelji uspjeli su postići i konceptom otvorene kuhinje, stoga su svi gosti u njihovim restoranima mogli pratiti kako izgleda proces pripreme njihovog omiljenog burgera jer je kuhinja otvorena i dostupna pogledima.
Deset godina kasnije, Submarine je narastao na čak 18 restorana u Hrvatskoj, i to 12 u Zagrebu, 3 u Splitu, 2 u Rijeci, 1 u Zadru te dva u Bukureštu, uz najave novih restorana, od kojih će do kraja godine otvoriti prvi Submarine u Osijeku. Počeli su kao team od 6 zaposlenika u restoranu u Frankopanskoj, a deset godina kasnije došli su do tima od više od 300 zaposlenika. Također, kontinuirano ulažu u odnose sa lokalnim OPG-ovima, kako bi se i dalje držali svog prvotnog koncepta ‘sa polja do stola’ te trenutno rade s više od 20 OPG-a. Sve je to omogućilo da u ovih deset godina posluže više od 5 milijuna burgera, više od 3,5 milijuna krumpirića i više od 1 milijun salata.
Njihov uspjeh prepoznao je i Financial times, koji ih je uvrstio na listu 1000 najbrže rastućih tvrtki u Europi, a nisu ih zaobišle ni nagrade struke, tako su dva puta bili na popisu najboljih burgera u Europi te jednom na popisu najboljih burgera na svijetu.
“Krenuli smo u priču naivno, sa samo jednim ciljem - da ponudimo zagrepčanima burgere s provjerenim namirnicama, čiji je put išao direktno s farme i polja do stola. Nismo znali koliko je to zapravo velik pothvat, koliko je neprospavanih noći i koliko je truda potrebno uložiti. Ali, Submarine je postao naše dijete koje je tražilo sve više pažnje, a mi smo istu sve više pružali. Upravo iz tog razloga, danas, deset godina kasnije imamo 18 lokala u Hrvatskoj te dva u Bukureštu. No, glavni razlog zašto slavimo već deset godina i zašto bilježimo rast su naše vrijedne kolegice i kolege, kojima ovim putem želim iskazati zahvalnost. Zahvalnost što od prvog dana vjeruju u naš put, što su bili s nama i kad nam je bilo teško, ali i kad smo slavili naše uspjehe - baš kao što večeras to činimo. Submarine ima cilj rasti i razvijati se kako bismo svim građanima Hrvatske omogućili najfinije burgere od provjerenih namirnica, a to možemo samo uz pomoć svih vas - naših zaposlenika, kojima još jednom od srca zahvaljujem.” rekao je Dragoljub Božović, suosnivač i direktor Submarinea.
Submarine priča bi mogla postati hrvatski originalni brend koji bi mogao postati prepoznatljiv i daleko izvan granica naše zemlje.