'TEŠKA ODLUKA'

Švedska tvrtka za proizvodnju baterija gasi 1.600 radnih mjesta: 'Moramo se pobrinuti da poduzmemo prave mjere u pravom trenutku'

FILE PHOTO: Northvolt facility in Vasteras
Foto: HELENA SODERPALM/REUTERS
1/4
23.09.2024.
u 21:04

Švedski premijer Ulf Kristersson rekao je sredinom mjeseca da vlada ne namjerava priskočiti u pomoć posrnuloj tvrtki kupnjom vlasničkog udjela

Proizvođač baterija Northvolt objavio je u ponedjeljak da će otpustiti 1.600 radnika u matičnoj Švedskoj i prebaciti težište na proizvodnju baterijskih ćelija u uvjetima mlake potražnje za električnim automobilima. Uprava je izvijestila da će ugasiti tisuću radnih mjesta u glavnom Northvoltovom pogonu u Skellefteåi, 400 u Västeråsu i 200 in Stockholmu.

Unatoč općem zamahu elektrifikacije, "moramo se pobrinuti da poduzmemo prave mjere u pravom trenutku u reakciji na nepovoljne trendove na tržištu vozila i na širu klimu u industriji", rekao je u priopćenju izvršni direktor Peter Carlsson. Skupina tako obustavlja planove o velikom širenju tvornice Northvolt Ett u Skellefteåi i planira usmjeriti resurse u povećanje proizvodnje baterijskih ćelija. Još početkom mjeseca odustali su od pogona za katodne materijale.

Northvolt se po Carlssonovim riječima mora usredotočiti na masovnu proizvodnju baterijskih ćelija u Skellefteåi budući da je ključna za opskrbu klijenata i za očuvanje održivog poslovanja. Planovi o povećanju proizvodnje bili su malo preagresivni pa smo ih odlučili preispitati, rekao je Carlsson ovog ljeta u razgovoru za švedski list Dagens industri. Nekoliko tjedana kasnije njemački proizvođač luksuznih automobila BMW otkazao je narudžbu baterijskih ćelija vrijednu dvije milijarde eura, a dodatni je problem švedskoj kompaniji i jeftina azijska konkurencija.

POVEZANI ČLANCI:

"Danas smo donijeli odluke koje su teške, ali nužne da bi Northvolt imao budućnost", izjavio je Carlsson u ponedjeljak. Kapaciteti u Northvolt Ettu trebali bi se u prvoj fazi povećati na 16 gigavat-sati (GWh) godišnje, uz odgodu građevinskog projekta koji ih je trebao uvećati za još 30 gigavat-sati. Kompanija trenutno proizvodi manje od jedan gigavatsat, a pogon je prema početnim planovima trebao proizvoditi baterije za više od milijun automobila godišnje, uz kapacitet od 60 gigavat-sati. 

Švedski premijer Ulf Kristersson rekao je sredinom mjeseca da vlada ne namjerava priskočiti u pomoć posrnuloj tvrtki kupnjom vlasničkog udjela. "Naša je čvrsta odluka, bez ikakve sumnje, da bi Švedska trebala biti dobro mjesto za novu tehnologiju, potrebnu za zelenu tranziciju, ali to ne znači da bi švedska država trebala uskočiti i preuzeti udio", rekao je Kristersson. Northvolt je prošlu godinu zaključio s neto gubitkom od 1,17 milijardi dolara, gotovo četiri puta većim nego u 2022. Neto prihod poskočio mu je pak za 20 posto, na 128,3 milijuna dolara.

>> FOTOGALERIJA Policijski psi i duge cijevi: Ovako sada izgleda prelazak njemačke granice

FILE PHOTO: Northvolt facility in Vasteras
1/18
Ključne riječi

Komentara 6

T7
Toro. 71
09:12 24.09.2024.

Zasto lazete!!! Nije 1600 nego 1000 radnika!!

Avatar anti azovac
anti azovac
21:13 23.09.2024.

Kineski znanstvenici predstavili su vozilo na sol koje koristi natrij-ionske baterije. Brzo punjenje koje traje samo 15 do 20 minuta. Uz cijenu od 8000 €. Troškovi proizvodnje ovih natrij-ionskih baterija, koji su trenutno slični onima litijevih baterija, mogu se dodatno smanjiti. To bi moglo dovesti do još nižih cijena električnih vozila u budućnosti, što bi moglo značajno ubrzati globalni prijelaz na zelenu energiju. Kina je već postavila temelje za ovu tehnološku revoluciju, s najvećim postrojenjem za natrij-ionske baterije na svijetu, koje će se koristiti za skladištenje viška električne energije iz obnovljivih izvora. Ovim inovacijama Kina ne samo da unapređuje svoju industriju električnih vozila, već također postavlja nove standarde za globalnu automobilsku industriju. Model Seagull samo je početak – budućnost je svijetla za električna vozila, a natrij-ionske baterije mogle bi biti ključ za otključavanje te budućnosti. Jedna od glavnih prednosti vozila na sol je ekološka prihvatljivost. Proizvodnja natrij-ionskih baterija ima manji utjecaj na okoliš jer natrij nije rijetka zemlja, kao što je slučaj s litijem. Također, proces proizvodnje je manje energetski intenzivan, što dodatno smanjuje štetne emisije.

VA
VanjaPlank
21:24 23.09.2024.

Pa ljevičari su dizali tu švedsku u nebesa a gle sad počeli su zatvarati firme.

Važna obavijest
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije