Odrasli su Ivora Vodanovića, zagrebačkog profesora biologije u osnovnoj školi Dragutin Domjanić, imali prilke upoznati kad smo u Večernjaku 2018. pisali o ovom entuzijstu koji za osnovce snima videa ili, bolje rečeno, prave male digitalne radne bilježnice. Na njegovu Youtube kanalu ThinkAbout tada ih je bilo oko 150 i mnogi su petaši, šestaši, sedmaši i osmaši već itekako znali i za profesora Vodanovića, kao i koliko su njegova videa korisna u učenju. Ne čudi, stoga, da je broj pregleda, koji su prije korone po videu iznosili po nekoliko stotina, sada u vrijeme online škole strelovito skočio.
- Neka videa sad imaju i po 10.000 – 15.000 pregleda – kazuje simpatični zagrebački profesor, koji je ovih izvanrednih dana i tjedana dodatno proširio gradivo koje nudi na You tubeu.
– Situacija je daleko od uobičajene i htio sam dodatno pomoći. Najnoviji mi je video u kojem sam objedinio smjernice o tome kako se rade prezentacije. Sada ih djeca dosta rade, a u narednom periodu, prema smjernicama ministrice obrazovanja, vjerojatno će ih raditi još više. Jedan video se, pak, odnosi na samoizolaciju. Sudeći prema broju komenatara u svega nekoliko dana, učenici su ga izimno dobro prihvatili. Treći se, pak, odnosi na doprinos zajednici u ovim vremenima, nastao je odmah nakon potresa, a nazvao sam ga “Najvažniji sat razrednika”. Također je izazvao veliki broj komentara učenika, ali i odraslih, pa čak i kolega. Recimo, javio mi se jedan profesor iz Vukovara i rekao da bi ga koristio za sat razrednika. Jako sam sretan zbog takvih reakcija – govori Ivor, koji za svaki edukativni video potroši sate i sate, a na svom ih kanalu sada ima dvjestotinjak.
Dobri zagrebački profesor biologije, koji svoja videa nudi zahtjevnoj publici, pubertetlijama kojima je malo toga dobro, a pogotovo vezano uz školu, dobiva lajkove i pozitivne komentare iz svih dijelova Hrvatske. Od snimanja ga nije odvratilo ni to što sada nastava ima novih izazova, i to kako za učenike, tako i za nastavnike.
– Svi skupa, učenici, profesori, ali i roditelji, našli smo se preko noći u nikad viđenoj situaciji i okolnostima. Naravno, neki su se snašli malo bolje, neki malo slabije, Osim toga, uvijek može bolje. Ali, u cjelini gledano, sve se ipak odvija na jednom zavidnom nivou. Učenici se trude, zadaće pišu i oni koji inače nisu baš uvijek bili redoviti, pitanja postavljaju i diskutiraju i oni koji se možda na satu nisu imali običaj javljati, emotikonima izražavaju emocije i sve teče prilično dobro. Čak štoviše, s obzirom na izvanredne okolnosti i zalaganje svih u obrazovnom procesu, uključujući i roditelje, mislim da smo svi skupa zaslužili jednu poticajnu peticu – reći će profesor Ivor, koji misli da učenici zbog online nastave neće ostati zakinuti za ništa važno.
Profesori često misle da je baš njihov predmet najvažniji, a sada su, kaže, prisiljeni napraviti jedan filter i gradivo svesti na ono što je uistinu važno.
- U redovnoj nastavi ima vremena za sve detalje, interakciju, pa i za dodatne sadržaje. Sada se, pak, stvari sažimaju na ono krucijalno, ono što je neophodno da bi se nadograđivala nova znanja. U svakom slučaju, školska godina definitivno ide svojim tijekom, protječe uredno – smatra naš sugovornik, koji vjeruje da će njegovi kolege biti jednako realni i svjesni svih okolnosti i kad na red idući tjedan dođe ocjenjivanje.
Nemoguća vremena izvlače ono najbolje iz ljudi. Hvala profesoru 👍