Na Županijskom sudu u Šibeniku nastavljeno je suđenje Tomislavu Horvatinčiću. On je 16. kolovoza prošle godine pokraj Primoštena gliserom naletio na jedrilicu talijanskih državljana Francesca Salpietra i Marielle Patella i usmrtio ih. Svjedočio je pomorski policajac Ante Kulišić koji je po dojavi pomorske nesreće otišao na potpuno uništenu jedrilicu talijanskih državljana.
>>Svjedok o djevojci T. Horvatinčića: Bilo mi je sumnjivo što je na brodu
– Oštećenja na jedrilici bila su s prednje strane. U brodu je bilo puno mora i prednjim dijelom brod je bio nagnut u more. Jedino se moglo stati na krmu. Kantom sam izbacivao more iz jedrilice dok nisu donijeli pumpu – rekao je Kulušić.
Njegov kolega Željko Prebanda došao je brodom do Horvatinčićeva glisera pokraj otoka Maslinovik.
– Pitao sam Horvatinčića, koji je bio s jednom muškom osobom, ima li ozlijeđenih, na što mi je odgovorio negativno i rekao da ima ozlijeđenih na drugom brodu. Jedrilicu smo našli kilometar dalje, pokraj otočića Barilac, i bila je oštećena s lijeve strane. Poginule osobe nisu bile pokraj jedrilice, odnosno odnijela ih je struja prema Zečevu gdje smo ih i pronašli u moru – rekao je Prebanda s kojim je na brodu bio i policajac Marko Cigić.
On je na jedrilici poginulih talijanskih državljana pokušavao pronaći dokumente kako bi se doznalo koliko je ljudi bilo na brodu.
– Na krmi je bilo sve zgaženo, polomljeno. Kao da je nešto prošlo kroz brod. Bio je slomljen i jarbol. Tijela nije bilo na brodu. Nisam našao papire. Otišli smo i tražili tijela više od sata. Tijelo žene pronašla je Lučka kapetanija, a kolege s drugog broda tijelo muškarca – rekao je Cigić.
Ivo Bulat, pomorski policajac, nakon nesreće zvao je telefonski Horvatinčića koji mu je rekao da su dvije osobe poginule. Pitao ga je zašto ih ne izvuče iz mora, a Horvatinčić mu je rekao da su tijela vjerojatno potonula.
– Bio je u šoku i rekao mi da je jedrilica pokraj Barilca. Nikakav kvar na motoru nije mi spominjao – rekao je Bulat.
Anto Klarić, zaposlenik primoštenske marine, svjedočio je da je po njegovu dolasku na jedrilicu u njoj bilo mora do pasa.
Posljednji je svjedočio Ivan Pavušić, koordinator nadgledanja i kontroliranja pomorskog prometa u Splitu, koji je rekao da su na radarskom sustavu zabilježeni položaj i brzina jedrilice i Horvatinčićeva glisera.
Talijani su po tom izračunu vozili brzinom od samo četiri čvora, a Horvatinčić čak šest i pol puta brže, odnosno brzinom od 26 čvorova. Svjedok je istakao da u trenutku sudara jedrilica i gliser nisu bili u pojasu od 300 metara, ali da je netom prije nesreće Horvatinčić glisirao u tom pojasu.
Baica: Horvatinčić je vozio 500 metara od kopna gdje nema ograničenja ----------------------------- (osim pravila za izbjegavanje sudara na moru...)