Da je standardizirano PISA istraživanje ubilo radost učenja, uvelo države u međunarodno natjecanje za postizanje viših rezultata, a Organizacija za ekonomsku suradnju i razvoj (OECD) koja provodi najveće svjetsko obrazovno istraživanje, preuzela moć oblikovanja obrazovne politike širom svijeta, bez ikakvih rasprava o potrebi i ograničenjima ciljeva OECD-a, upozorili su u pismu šefu organizacije Andreasu Schleicheru brojni svjetski profesori, ravnatelji, obrazovni stručnjaci brojnih uspješnih sveučilišta i institucija koja se bave obrazovanjem. U svome su pismu dali nekoliko uputa kako poboljšati sustav koji rangira znanje 15-godišnjaka diljem zemlje što itekako utječe na obrazovne politike, ali i na naglu natjecateljsku crtu među zemljama koje žele ostvariti što bolji rezultat.
– Duboko smo zabrinuti da bi mjerenje velike raznolikosti obrazovnih tradicija i kultura s pomoću jedinstvenog, uskog, pristranog mjerila moglo na kraju učiniti nepopravljivu štetu našim školama i našim učenicima – istaknuli su stručnjaci u svome pismu.
Kako su kazali, zatražili su od OECD-e da se u izradu ispita uključe roditelji, odgajatelji, administratori, čelnici zajednice, studenti, kao i znanstvenici iz disciplina poput antropologije, sociologije, povijesti, filozofije, lingvistike, kao i umjetnosti i humanističkih znanosti odnosno sve skupine na lokalnoj, nacionalnoj i međunarodnoj razini. Savjetuju da se ponudi alternativna lista kako bi se umanjili senzacionalni načini izvještavanja o rezultatima procjena, da se uključe nacionalne i međunarodne organizacije u oblikovanje metoda i standarda ocjenjivanja čija misija nadilazi ekonomski aspekt javnog obrazovanja, te ih pozvali i da objave troškove administracije vezano uz PISA testove kako bi porezni obveznici u zemljama članicama mogli razmotriti korištenje milijuna dolara na ove testove i odrediti žele li nastaviti sudjelovanje u njima.