Ako postoji dan u godini kada cijeli Zadar diše prepoznatljivo zadarski i kada su svi koji drže do sebe dio đira na Poluotoku, šušura i posebne blagdanske atmosfere, onda je to Badnjak.
To zna svatko tko je u vrijeme Badnjaka bio u Zadru, zato će napokon na inicijativu Ceha ugostitelja Zadar i u suradnji sa zadarskom Turističkom zajednicom, tradicijski Badnjak dobiti svoj – zadarski brend. U nedjelju 24. prosinca posebno dizajnirani bedž s hashtagom #badnjakuzadru2017. bit će dio jutarnjeg gradskog đira u zadarskim kafićima i na adventskim kućicama, a zapažen dio programa odvijat će se i u večernjim satima u sklopu „Adventa u Zadru“.
„Neće to biti ništa veliko, ali je bitno da se stvar pokrenula. Pronašli smo najpraktičnije rješenje koje neće koštati ništa, odnosno nas ugostitelje par stotina kuna, a može dodatno zbližiti i uveseliti ljude“, kaže nam predsjednik Ceha Robert Kovačević u čijem će caffe baru „Brazil“ osoblje dočekati goste s bedževima „Badnjak u Zadru“. Gosti će također dobiti brendirane bedževe s hashtagom, a besplatno će se dijeliti, jezikom slobodne trgovine – do isteka zaliha.
„Puno ljudi rado dolazi u Zadar na Badnjak. Htjeli smo nešto organizirati da ne bude pretenciozno i da ne remeti cijeli kontekst blagdana, a opet da bude zapamćeno i da ima svoju priču. Mi ugostitelji taj dan imamo 500 posto jači promet i zaista moramo
junački odraditi, ali nema razloga da ne uživamo zajedno s našim gostima“, kaže Kovačević. Osim njegovog „Brazila“, prvom brendiranju Badnjaka pridružit će se „Danica“, „Lovre“, „Novi Caffe“, „Toni“, „Đina“, „Borgo“, „Kult“, „Dišpet“, „Teatro Bar“ „Coffe&Cake“, „Atrij“, „Abba“ i „Arkada“, a bedževe će dijeliti i ugostiteljski objekti na adventskom trgu: „Arkada“, „Teatro“, „Hedonist“, „Unusual Winter House“, „Na kantunu“, „Kod Rudolfa“, „A je to?“ te „Mala kućica“.
„Ovo je koliko znam prvo brendiranje Badnjaka u Hrvatskoj. Zapravo, sve se što se tiče adventskih događanja i blagdana dogodilo se spontano i vodilo je jedno drugom.
Krenuli smo od Đira po gradu, potom smo dobili Advent u Zadru, a sada i Badnjak u Zadru. Radimo ga prvi put, ali može imati i svoj nastavak. Badnjak u Zadru je lijepa priča“, prenosi Kovačević entuzijazam oko organizacije najljepšeg zadarskog dana u godini.
Nakon prve jutarnje kave i fotografiranja s bedževima i banerima
#badnjakuzadru2017., Zadranima i gostima grada u 10 sati ujutro zapivat će pet
klapa na Trgu Petra Zoranića. Kada klape „Maraška“, „Zadarski kantuni“, „Preženca“,
„Ponistra“ i „Donat“ otpivaju par pisama, napraviti će đir po gradu i zapivati gdje god
im se učini najprikladnije i onoliko koliko im bude po volji – sve u svrhu prigodne
atmosfere i, naravno, s humanitarnim razlogom. I ove godine su u suradnji s ljudima
dobrog srca iz tvrtke „Maraska“ te posredstvom Turističke zajednice Grada Zadra i
humanitarne udruga „Put“, osigurani paketi s hranom i potrepštinama za potrebite u
Domu za odrasle osobe Sv. Frane u vrijednosti od 10.000 kuna.
Bedž s hashtagom #badnjakuzadru2017. zadarska Turistička zajednica koristit će
u dizajnu i kao vizual za društvene mreže, a također i za banere poput #birajzadar,
korištenog pri kampanji biranja najbolje europske destinacije. Sami caffe barovi,
najveći dio njih od Kalelarge do Varoši, kupit će po 100-200 bedževa koje će dati
svojim zaposlenicima na Badnje jutro, a ostatak će dijeliti posjetiteljima. Sljedeće
godine njihove će goste dočekati bedž #badnjakuzadru2018. itd.
„Pokušali smo pokrenuti stvari i da cijeli događaj bude vidljiv. Sljedeće godine kroz
Badnjak možemo provući još neku ideju, pogotovo ako je humanitarnog karaktera“,
kaže Kovačević iz Ceha ugostitelja.
Jutarnji program „Adventa u Zadru“, odnosno svježe brendiranog „Badnjaka u
Zadru“, ponudit će kao i svake godine obilje šušura, gradskog đira i omiljenog
bakalara na sve moguće načine, a večernji program donosi koncert legendarnog
zadarskog „Foruma“ u 20 sati na centralnom adventskom trgu. Prije Foruma svoje
nove singlove i najnoviju prigodnu autorsku pjesmu „Božićna noć“ predstavit će
mlada zadarska pjevačica Sanella Bačić.
Lijepo, lijepo.