U Ministarstvu mora, prometa i infrastrukture priprema se prijedlog novog Zakona o prijevozu u cestovnom prometu koji bi trebao na jesen biti usvojen u Hrvatskom saboru, a prije toga bit će održana i javna rasprava u kojoj će se zainteresirana javnost moći upoznati s iznesenim prijedlogom Zakona te imati mogućnost davanja komentara i mišljenja. U Radnoj skupini koja je radila na tom prijedlogu Zakona bili su između ostalih zastupljeni predstavnici taksi udruženja ispred Hrvatske obrtničke komore, predstavnici UBER-a i rent-a-car ispred Hrvatske udruge poslodavaca, predstavnici jedinica lokalne samouprave, Ministarstva gospodarstva, poduzetništva i obrta. Svi članovi radne skupine imali su mogućnost davanja prijedloga izmjena i mogućih dopuna postojećeg Zakona.
Nefleksibilnost zakona
Kako doznajemo od izvora bliskih radnoj skupini, u novom zakonu će se djelomično liberalizirati taksi tržište i to tako da će se povećati broj taksi dozvola i ublažiti kriteriji za dobivanje licencije za taksiste. Pri tome i partner-vozači Ubera morat će imati i dozvole i licencije da bi mogli pružati usluge taksi prijevoza. Kako nam kažu naši sugovornici, kod izrade prijedloga zakona sagledavani su svi problemi i različita mišljenja o tržištu prijevoza u Hrvatskoj pa tako i nefleksibilnost postojećeg zakona i sustav ograničavajućeg broja dozvola, što će se, kako kažu, riješiti novim Zakonom. Usto, riješit će se problemi poput nejednake prakse u pitanju cijena i uvjeta prijevoza, korištenja prometne infrastrukture, kapaciteta i vrste vozila kojima se obavlja autotaksi prijevoz i opreme vozila na području Hrvatske.
Novi zakon
1. Zadržat će se minimum sigurnosnih standarda koji će svi morati poštivati
2. Veći broj dozvola znači veću konkurenciju, a to znači jeftiniju uslugu
3. Vozači Ubera morat će imati i dozvole i licencije da bi mogli pružati usluge
Naši sugovornici kažu da će novi Zakon ići u smjeru djelomične liberalizacije tako da ne bude u krut kao postojeći Zakon. Cilj je da se dođe do povećanja broja dozvola i da se smanje administrativna opterećenja za pružanje usluga javnog prijevoza putnika u cestovnom prometu, ali da se istovremeno zadrži minimum propisa i sigurnosnih standarda, a koje će oni koji tu uslugu obavljaju morati poštovati. U konačnici to bi sve trebalo doprinijeti sigurnosti građana i dovesti do jeftinije usluge za njih.
Rijeka bez ograničenja
Što se tiče taksi dozvola, na jedinicama lokalne samouprave je prema postojećem zakonu da odrede koliko će ih izdati. A to je sad vrlo šaroliko. Tako u Zagrebu na 540 stanovnika dolazi jedno taksi vozilo, u Splitu jedan taksi dolazi na čak 1100 stanovnika. Rijeka je pak svoje taksi tržište potpuno liberalizirala u z tom gradu nema nikakvih ograničenja u broju taksi dozvola. Što se tiče novih tržišnih modela, popu Ubera, naši izvori kažu da su oni uvijek dobrodošli, ali pod uvjetom da je njihovo poslovanje u skladu sa zakonskim okvirom. Novim Zakonom o prijevozu u cestovnom prometu Uber tako neće biti posebna kategorija prijevoza nego će se tretirati kao i drugi taksi prijevoznici. No s druge strane, taksisti će se morati suočiti s povećanom konkurencijom jer će biti više taksi dozvola, a do licencija će se moći doći lakše. Taksisti su dva puta ovo ljeto prosvjedovali protiv Ubera, a država je proglasila poslovanje njegovih partner vozača u Hrvatskoj nelegalnim jer obavljaju taksi prijevoz bez potrebnih dozvola i licencija. Inspekcija prometa čak je zatražila od suda i zabranu rada te aplikacije u Hrvatskoj.
tako je za sve isti uvjeti