Zagrepčani plaćaju uvjerljivo najskuplji taksi od svih stanovnika europskih metropola, a vjerojatno i svjetskih, ako se cijena vožnje usporedi s kupovnom moći! Apsurdno je da je cijena taksija u Zagrebu čak i dvostruko viša nego u mnogo bogatijim gradovima poput Pariza, Barcelone, Madrida, Praga... Isto je tako apsurdno da je cijena vožnje taksijem u Zagrebu kao u New Yorku, vodećoj svjetskoj metropoli, u kojoj je standard građana nekoliko puta veći od zagrebačkog.
Preveliki apetiti
Najjednostavnija analiza pokazuje da je taksi u Zagrebu 100 posto skuplji od onog u Barceloni, ako se gleda kupovna moć Hrvata i Španjolaca. Usporedili smo cijene taksija za jedan, pet i 10 kilometara u Zagrebu, Parizu, Barceloni, Varšavi, Pragu, Madridu i New Yorku i tako dobili prosječnu cijenu za prosječno prijeđenih 5,33 kilometra. Za tu udaljenost u Zagrebu treba platiti 56,3 kune, u Barceloni 45,2 kune, u Parizu 51 kn, u Pragu 56,3 kn, Madridu 53,3 kn i u Varšavi 32 kune. U New Yorku za to treba izdojiti 57,6 kuna, 1,3 kn više nego u Zagrebu.
Međutim, kontekst je posve drukčiji uzme li se u obzir kupovna moć stanovnika. Naime, kupovna moć prosječnog Europljanina iznosila je lani 11.699 eura na godinu, odnosno 975 eura (7147 kuna) mjesečno, a prema podacima Eurostata Hrvatska je na 64 posto kupovne moći EU 27, odnosno 4574 kuna na mjesec. Dakle, prosječni Hrvat mjesečno bi sebi mogao priuštiti 81 prosječnu vožnju taksijem u Zagrebu. Za usporedbu, kupovna moć prosječnog Španjolaca iznosi 7359 kuna na mjesec te bi se on tim novcem u Barceloni mogao voziti 163 puta na prosječnoj dionici od 5,3 kilometra.
Dakle, dvostruko više nego u Zagrebu. Da bi se i Zagrepčani i njihovi gosti mogli voziti taksijem kao u Barceloni, cijena bi prosječne vožnje umjesto 56 trebala iznositi 28 kuna. Zbog toga je više nego sulud prijedlog taksista da se cijene u Zagrebu podignu 58 posto za start i 43 posto za svaki kilometar.
Smiješan argument
Argument da je 1500 kuna godišnje za taksi-licenciju u Zagrebu previše, više je nego smiješan. U njemačkom gradu Stuttgartu s cijenom taksija identičnom zagrebačkoj, licencija stoji od 60.000 do 65.000 eura za pet godina. U New Yorku je lani taksi-licencija prodana za čak 600.000 dolara! Ali i unatoč tako skupim licencijama ti taksisti posluju pozitivno jer su zbog prihvatljivih cijena stalno u pogonu.
Zbog te jadne guzice su strostuko skuplji. Pa što se vozite sa njima, neka propadnu kad nisu sposobni i zbogom.