Nema boljeg načina za smirivanje prometa od postavljanja uspornika. Misli tako Ivan Dadić, prometni stručnjak i umirovljeni dekan Fakulteta prometnih znanosti. No, ne moraju se nužno postaviti oni koji “lupaju” i prije kojih automobili moraju usporiti na brzinu od deset kilometara na sat ili gotovo na nulu kako bi ih prešli.
– Na brzim cestama to je, uostalom, i opasno kako ne bi došlo do prometne nezgode. Nužno je također da se adekvatno i postavi signalizacija da vozači znaju da nailaze na “ležeće policajce” – kaže profesor Dadić i dodaje da se mogu postaviti i oni s blažim izbočinama kako ne bi stradavao ovjes automobila i uništavali se amortizeri. Preko njih se može prijeći, ističe profesor, i s 20-30 kilometara na sat. Logično je, dodaje, da se Karlovačkom cestom brzina automobila povećala nakon njezine rekonstrukcije jer se po novom asfaltu bolje vozi.
– Razlog je bolje prianjanje guma na površinu, a i novi asfalt je ravan, za razliku od stare ceste, po kojoj zna biti i rupa pa vozači moraju usporiti – kaže profesor Dadić. Na hrvatskim cestama, piše na internet-stranici Oryx Asistencije, postavlja se 11 vrsta uspornika prometa, a obli jastuci od reciklažne gume blaži su prema ovjesu automobila.
S druge strane, Goran Husinec, sudski vještak za cestovni promet i vozila, smatra da je rješenje u semaforu.
– Tamo treba postaviti semafor s nadzornim kamerama i fiksnu kameru za brzinu. Kada netko vozi brzo, kamera ga slika, a semafor pali crveno svjetlo. Ako prođe kroz crveno svjetlo, treba ga sankcionirati i problem te prometnice bi se riješio – rekao nam je Goran Husinec.
U Bandić gradu je vrhunsko dostignuće kada šljaker uzmogne zagladiti rubove "uspornika" da ti automobil ne zapne o njega, mada u Pravilniku koji regulira njihovo postavljanje jasno stoji da moraju biti bez rubova kako bi samo kliznuo preko ( brzinom do 40 na sat, koliko je obično ograničenje u tim zonama). Posebna je pak priča ta nevjerojatna razina retardacije sustava gdje se pojedini "uspornici" doslovno raspadaju, pa ispada da ih je neprevladiv problem zakrpati. Kotač ti zapne na rupu u "usporniku"! I takvi poluraspadnuti stoje godinama, kao onaj par kod Rebra ( pedesetak metara zračne linije udaljeni), najveće bolnice u Hrvatskoj. Uz najopasniji tip "uspornika" ( tzv. modularni u obliku jastuka) postavljaju znak ograničenja brzine četrdeset, a valjda ti je i intelektom prikraćenom jasno da prije njih moraš stati i gmižući polako prijeći preko zbog stravičnog udara na podvozje ( ako ti je stalo do vlastitog vozila). Uz hrpu raznoraznih drugih kršenja istog Pravilnika, gdje se "ležeći" postavljaju čak i na prilazima bolnica kao vrhunac farse i gluposti, što je jasno zabranjeno. Takav prljavi balkanski svinjac...