Nakon mjesec i pol provedenih na sidru kod Omišlja, tanker pun iranske nafte Arc1 jučer je u 14 sati upalio motore i pokrenuo se – prema informacijama morskog prometa uputio se u luku Qingdao u Kini gdje se očekuje 22. kolovoza.
Otkad se 10. svibnja usidrio na tankerskom sidrištu, nakon što mu je bio zabranjen iskrcaj spornog tereta, tanker je samo jednom nakratko napustio tu poziciju, kako bi u Trstu natočio gorivo jer nije imao dozvolu Hrvatske za pristajanje. Očito da je odluka skupine koja je formirana u Vladi, a koju predvodi ministar gospodarstva Davor Filipović, ta da je iranska nafta nepoželjna te je donesena odluka da se tankeru ne dopusti pristajanje i iskrcavanje tereta koji se dovodi u vezu s Ivanom Čermakom i njegovom kompanijom Delta Oil International.
Ivan Čermak je prije na naš upit je li kupac te nafte vrlo kratko odgovorio da nije. Također, jučer do završetka ovog izdanja, nije bilo reakcija ni od Čermaka, dok su iz Vlade rekli da nemaju informaciju o kretanju broda. Tanker ARC1, koji plovi pod panamskom zastavom, pristao je politički i gospodarski nepoželjan kad je otkriveno da prevozi iransku naftu.
Iako EU nema embargo na iransku naftu, ona je nepoželjna zbog američkih sankcija, a svi koji se usude trgovati, prevoziti ili iskrcati je, kao i banke koje provode plaćanje, riskiraju kazne i probleme na američkom tržištu, kao i narušavanje reputacije.