Trebaju li telekomi otpisati dug socijalno najugroženijim građanima? Je li posjed mobitela i dug za njegovo korištenje ili pak kupnju doista socijalna kategorija poput hrane i pića? Sudeći prema nastojanjima Vlade da telekome natjera da u otpišu dugove dijelu građana, jest. Telekomi to vide drugačije i složno predlažu – dugove bi zamrznuli na dvije godine s ciljem da se odblokiraju najugroženiji. U tom periodu siromašni bi trebali biti sposobni osoviti se na noge i platiti svoje dugove.
Kriteriji tko je ta socijalna kategorija trebali bi se dodatno dogovoriti s Vladom. Nakon isteka moratorija, ovrhe bi trebale ipak biti moguće ako se dugovi ne podmire. Ono što telekomi smatraju da se u cijeloj priči mora urediti jest i naplata PDV-a jer ga oni plaćaju unaprijed te bi ga u slučaju moratorija prema svom prijedlogu trebali platiti tek nakon podmirenja duga, odnosno završetka razdoblja moratorija. Isti princip trebao bi vrijediti i za uplatu poreza na dobit. Dug u moratoriju treba predstavljati zaseban porezno priznati rashod operatora bez obzira na njegov prijašnji tretman.
Ono što je najinovativniji dio cijelog prijedloga jest uvođenje registra dužnika u moratoriju.
Svrha tzv. “crnih lista” koje su zapravo pandan bankarskom HROK-u jest sprečavanje zloporaba. Registar bi trebao biti dostupan svim operatorima. Korisnici moratorija ne bi trebali imati prava ugovaranja telekomunikacijskih usluga u to vrijeme. A prema prijedlogu, registar bi trebao i dugoročno opstati i izrasti u pravi registar svih dužnika. Tako bi se smanjila mogućnost nastajanja nenaplativa dugovanja.
Telekomi ne žele biti socijalno neosjetljivi, ali ni neodgovorni biznismeni koji bi otpisom naštetili poslovanju svojih tvrtki i dioničarima. Usto ne žele biti nepravedni prema svima onima koji uredno svakog mjeseca podmiruju svoje račune. Registar dužnika dobra je stvar, smatraju u Udruzi Telekom. Tako bi se doista izbjegle zloporabe onih koji se, kad naprave dug kod jednog, jednostavno odšeću k drugom operatoru te se ponovno zaduže.
>>Telekomi predlažu moratorij u kojem ovrhe miruju i kamate ne rastu
>>Rješavanje malih dugova: Ne prihvate li otpis, moratorij na ovrhe
dođem kod teteoperatera (tcom) i njihov službenik me uvjerava kako moram promijeniti tarifu jer konstantno imam oko 300 kn račun a trošim osjetno manje...i da ću po novoj tarifi imati znatno manji račun...onda ja pristanem na promjenu i stigne mi račun na 500 kuna...kad se dođem žaliti više tog službenika nema a onaj drugi mi kaže da mi ne može pomoći - mogu jedino onog prvog službenika tužiti privatnom tužbom zbog prijevare...toliko o njihovom poštenju...