Tempirana bomba

Tempirana bomba: Ako plane depo vlakova, ‘letjet’ će i dio Varaždina

dizel depo,varazdin,portal (1)
Foto: Marko Jurinec/PIXSELL
1/3
14.02.2013.
u 15:39

Istječu i ulje i dizel. Rezervoar lokomotive ima oko 1000 litara. Kad pukne cijev koja u njemu griju naftu pa se voda izmiješa s njom, i kad to onda ispuste, smjese bude posvuda, objašnjava naš izvor potencijalnu opasnost

- Ako “rukne” varaždinski depo, u zrak će letjeti dio grada! A to je lako moguće, samo ne znam da li prije zbog loših tehničkih uvjeta ili zbog nemara. Kombinacija toga dvoga mogla bi završiti katastrofalno - tvrdi za Večernji list osoba koja, kaže, i svoj život izlaže riziku izvršavajući neke svoje radne zadatke u krugu Dizel depoa Varaždin.

- Evo, uvjerite se sami. Sve pliva u ulju i dizelu, podovi, zidovi pa čak i stropovi. Pogledajte ove kablove. Gdje je tu izolacija? To je sprhnulo prije desetljeća ili dva, žice vire na sve strane. Pogledajte ova prebrikavanja električnih instalacija bez zaštite, ne zna se što je preko čega razvučeno i kamo vodi... Ispituju utičnice i ormariće za rasvjete, ali ne i punjače akumulatora lokomotiva, s kablovima,, koje smo davno sami napravili. To za njih ne postoji jer nije u planskoj dokumentaciji depoa - objasnio nam je, uvevši nas u prostor depoa nakon radnog vremena, s namjerom da se upozori na opasnost za živote koja prijeti iz ovog državnog pogona. Ovdje valja naglasiti da je ulaz otvoren, nitko ga ne čuva i svatko tko poželi može ući, a zlonamjerna osoba i izazvati havariju širih razmjera! U depou se, na sedam kolosijeka, rade tehnički pregledi i popravci lokomotiva i motornih vlakova. Lokomotive se pune dizelom, mijenjaju se ulja, kočioni sustavi...

- Istječu i ulje i dizel. Rezervoar lokomotive ima oko 1000 litara. Kad pukne cijev koja u njemu griju naftu pa se voda izmiješa s njom, i kad to onda ispuste, smjese bude posvuda. Mnogo toga ostaje po svim okolnim plohama, dio ponekad ispuste čak i u kanalizaciju, a glavninu odvode u spremište starog ulja, gdje ima nekoliko tisuća litara mješavine ulja, vode i dizela - objašnjava naš izvor.

Od kolosijeka vode “kanalice” i plane li u depou, tim putem vatra može doći do podzemnog spremišta, kao što može doći i do rezervoara lokomotive koja je na popravku. Od punjača koji pretvaraju struju u istosmjernu do lokomotive vode dva kabla (plus i minus) i punjenje traje nekoliko sati. Mogući su razni scenariji - od kratkog spoja i iskrenja do električnog luka i pregrijavanja. Osim tekućina, posvuda su i uljni filteri i nauljene odbačene krpe. Eksplozija spremišta trošenih tekućina u podzemlju bila bi razorna. Pored njega je i spremište novog ulja, također spojeno s depoom. U blizini su i rezervoari svježeg dizela te plinska stanica. Sve u svemu, tempirana bomba!

- Ovo je obična nebriga i nemar! Nije do financija to što tako slabo peru. I to što rade pod slabim nadzorom i takve kablove, razvučene pod naponom, ostavljaju satima bez nadzora! K tome, otvoren je šaht otpadnih ulja, svašta može upasti, ili biti ubačeno. Godinama ili nikad nije napravljena protupožarna vježba i spašavanje. Požar može izazvati i grom, jer je gromobran otrgnut i stoji van zemlje, što se vidi još iz inspekcijskog nadzora starog par godina - tvrdi naš izvor, koji nam je i dostavio fotografije na kojima se vidi u kakvom su stanju elektroinstalacije.

>>U Kolosu kažu da nisu dovozili otpad. Sanacija na proljeće

Komentara 1

BA
babica05
08:02 16.02.2013.

Halo,gdje su inspekcije,gdje su direktori,gdje su SVI ONI KOJI DERU DEBELE PLAĆE? "DRŽAVNE INSTITUCIJE"? Postoje na platnom spisku,a u naravi?

Važna obavijest
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije