Aviokompaniju Turkish Airlines, koja je u Hrvatskoj prisutna dulje od dva desetljeća, posljednjih pet godina u našoj zemlji predstavlja generalni direktor Uğur Cantimur. Turska kompanija stalno širi svoju mrežu, ali njezin čelnik rijetko istupa u medijima. Dugo smo čekali i da odgovori na naša pitanja među kojima je, recimo, preskočio pitanje o budućnosti Croatia Airlinesa pa, kad je o tome riječ, možemo samo podsjetiti na njegov odgovor iz 2018. kada je rekao da nisu točna nagađanja da bi Turkish mogao preuzeti našu aviokompaniju. Predstavnik moćne kompanije i članica Star Alliancea, s oko 350 putničkih i teretnih zrakoplova koji spajaju tristotinjak odredišta u više od sto zemalja, i mimo toga ima što za reći. Pogotovo o turizmu i rastućoj turističkoj razmjeni između Turske i Hrvatske.
Turska je pobjednica prošlogodišnje turističke sezone na Mediteranu, s oko 15 posto više gostiju iz inozemstva nego 2018. Koliki je udio Turkish Airlinesa u tom rezultatu?
Turkish Airlines, kao nacionalni prijevoznik i tvrtka koja leti u više zemalja nego bilo koja druga aviokompanija, zasigurno je dao velik doprinos povećanju broja turista u Turskoj. Jako smo zadovoljni što je Turska postala vrlo popularno odredište u svijetu, ali i u Hrvatskoj. Danas je naša kompanija s flotom koja ima 351 zrakoplov poznata po kvaliteti usluga, a posluje u 318 destinacija u 126 zemalja.
Turkish Airlines poznat je i po jeftinim kartama zbog čega se, prema mišljenju mnogih, turski turizam lakše nosi s kriznim godinama. Koji poslovni model Turkish Airlinesu omogućuje da u tolikoj mjeri bude cjenovno konkurentan?
Danas se aviobiznis razvija jako brzo i kompanije su prisiljene kontinuirano poduzimati nove aktivnosti te stalno nuditi najbolje što mogu svojim klijentima.
Turska aviokompanija otvorila je predstavništvo u Zagrebu 1998. Kako se otad kretao promet između Turske i Hrvatske?
Za Zagreb smo počeli letjeti prije 22 godine s četiri leta tjedno. Sada Turskih Airlines glavni grad Hrvatske povezuje s destinacijama na Dalekom istoku, Bliskom istoku, u Africi i SAD-u dvaput dnevno. Godine 2016. počeli smo letjeti i za Dubrovnik, u kojem sada također imamo dva slijetanja dnevno.
Koji je među vašim putnicima omjer između poslovnih ljudi i turista?
Veliku pozornost poklanjamo poslovnim putnicima. Imamo i poseban korporativni program, odnosno jedan od najboljih servisa za tu vrsta putnika. Što se, pak, Hrvatske tiče, koja se definitivno profilirala kao turistička zemlja, prevladavaju putnici koji putuju u slobodno vrijeme, dakle turisti.
Turske sapunice vrlo su popularne u Hrvatskoj, još se pamti bum koji je napravio Sulejman Veličanstveni. Osjeća li se to na povećanju interesa za posjet Turskoj?
Sapunice su Hrvatima otvorile novu perspektivu o Turskoj, posebno o Istanbulu. Kod mnogih su probudile dodatnu znatiželju i broj putnika za Tursku počeo je sve više i više rasti. Danas je teško naći osobu koja nije posjetila Istanbul, i to barem jednom.
U Zagrebu ste pet godina, imali ste prilike dobro upoznati Hrvatsku. Možete li usporediti ovdašnju i tursku turističku ponudu?
Hrvatska je prekrasna zemlja s mnogo povijesnih znamenitosti, a posljednjih se godina turizam snažno razvija. U Turskoj je popularan Istanbul i gradovi poput Antalije, koji nude neke od najljepših pejzaža.
Je li vam se svidio zagrebački Advent?
Da, uistinu je spektakularan, Turistička zajednica Zagreba radi odličan posao. Uostalom, zato Turkish Airlines i jest već pet godina partner tom događanju. Sa zagrebačkim TZ-om promoviramo Advent u Turskoj, na bliskoistočnim destinacijama i na Dalekom istoku. U tome smo dosta uspješni.
Kako vidite budućnost aviobiznisa?
Aviobiznis danas se ubrzano mijenja i veliki je izazov udovoljiti potrebama modernih putnika. Očekuje se da avioindustrija i dalje raste, ali samo uz dodatno prilagođavanje svoje ponude željama i potrebama putnika.
koji lik , da mi je znati gdje zapravo tražiš takvu osobu?