Spajanje Mercatora i Konzuma stvorit će značajne negativne učinke na hrvatskom tržištu. O tome nema dvojbe ni u Agenciji za zaštitu tržišnog natjecanja, a ni kod sudionika koncentracije, kazao je Mladen Cerovac, zamjenik predsjednice Vijeća za zaštitu tržišnog natjecanja.
Vlasnik Agrokora Ivica Todorić morat će polagati račune pred antimonopolskom agencijom ne samo u Sloveniji i Srbiji nego i kod kuće, a od njega se u Zagrebu očekuje da predloži mjere za 'anuliranje negativnih učinaka' nakon što preuzme Mercator, jer se njihov zajednički tržišni udio kreće od 30 do 40 posto. Očekuje se da će Agrokor prodati neke centre u sredinama s dominantnim tržišnim udjelom. Cerovac procjenjuje da će nastati najveća koncentracija u Zagrebu i okolici, pa bi pristanak na spajanje Mercatora i Konzuma u Hrvatskoj mogao biti uvjetovan prodajom dijela dućana. Agrokor je već tražio dopuštenje za spajanje kioska Tiska i iNovina, a u Agenciji poručuju da se radi o vrlo problematičnoj koncentraciji s aspekta tržišnog natjecanja i njezina rada.
Potrošači tim spajanjem neće ništa posebno dobiti jer su cijene tri ključna artikla koji se prodaju na kioscima: novina, cigareta i pre paid bonova identične, a dobavljači se mogu naći u značajnim problemima.
>>Investitori 'ludi' za Agrokorom, a analitičari savjetuju: Oprez!