„Jedan lik mi se javio na Instagram i napisao da me voli i da želi da se slikam gola; ja sam rekla 'ne' i blokirala ga. No, nekako se opet javio te sam ga prijavila. To ništa nije značilo jer mi je počeo prijetiti i rekao da zna gdje živim i da će mi doći kući i ubiti me.“ Takve situacije masovno su prijavljivala djeca i mladi na stranici projekta UHO (Utočište hrabrih online), tijekom dvomjesečne kampanje protiv cyberbullyinga koju je pokrenulo Wiener osiguranje VIG. Nijedan dan nije prošao bez upita ili prijave, a u toj prvoj fazi projekta od studenoga do prosinca 2019. stiglo ih je ukupno 500-tinjak. Od danas se kampanja nastavlja, ponajprije zato što su u protekla dva mjeseca djeca i mladi na internetu provodili mnogo više vremena nego inače te potencijalno bili izloženi većem broju slučajeva i oblika elektroničkog nasilja.
– Epidemija koronavirusa unijela je brojne promjene u naše živote. Od osobne interpersonalne komunikacije prebacili smo se na virtualnu komunikaciju preko mobitela i računala. Pritom su djeca školske klupe zamijenila online nastavom. Sve je dovelo do toga da su djeca u protekla dva mjeseca uz internet provodila mnogo više vremena nego inače, čime su potencijalno bila izložena i većem broju slučajeva i oblika elektroničkog nasilja. Stoga je možda i više nego ikada važno podizati razinu svijesti javnosti o ovom problemu s kojim se često susreću djeca već u nižim razredima osnovne škole – prokomentirala je razloge za ponovo pokretanje kampanje doc. dr. sc. Lana Ciboci iz Društva za komunikacijsku i medijsku kulturu (DKMK) koje je, uz Hrabri telefon, stručna podrška projektu.
Organizatori su u projekt uključili i djeci omiljene youtubere i influencere Emu Luketin, Magic Leona, Niku Turković i PvtMolea (Neno), kojima su se djeca povjeravala i tražila savjete, a odgovarali su im uz stručnu pomoć DKMK i Hrabrog telefona. Pokazalo se kako su najčešći oblici nasilja među djecom mlađe dobi isključivanje iz grupa za dopisivanje te vrijeđanje u različitim grupama, dok se starije generacije najčešće suočavaju sa sekstingom i posljedicama slanja intimnih fotografija osobama suprotnoga spola. Najviše je upita pristiglo od djece u dobi od 12 do 14 godina, a 75 posto poruka poslale su osobe ženskog spola.
Kampanja je nagrađena i nizom nagrada struke; na posljednjem natjecanju MIXX. dana komunikacija, projekt UHO osvojio je nagradu za najbolju brand awareness kampanju, a prije nekoliko dana i nagradu kao najbolja društveno odgovorna kampanja natjecanja Grand PRix Hrvatske udruge za odnose s javnošću.